بارش برف و باران در 29 استان کشور امروز و فردا/ هشدار در مورد وقوع سیل در روز طبیعت

10:01 - 13 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۵۲۴
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به جز دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان امروز و فردا در تمامی استان ها بارش خواهیم داشت.
هواشناسیکوروش محمد پور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی، امروز در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق شامل استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارندگی پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: اطلاعات هواشناسی نشان می دهد که در استان های لرستان، مرکزی، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان بارش ها از شدت بالاتری برخوردار بوده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در این مناطق وجود دارد. 

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: بارش برف در اردبیل، جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع شمال آذربایجانهای شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران،البرز، قزوین، گیلان و مازندران برای امروز پیش بینی می شود. 

محمدپور تاکید کرد: آبگرفتگی معابر در استان های خراسان رضوی، غرب استان تهران،شمال فارس،نیمه غربی اصفهان و غرب سمنان طی امروز و فردا دور از ذهن نیست. 

به گفته وی هوای پایتخت امروز با بارش پراکنده روبرو بوده و از فردا دما به شکل محسوسی کاهش می یابد. 
کاهش 10 درجه ای دما در تهران
۱۳۹۶/۰۱/۱۳ - ۱۰:۰۴
براساس اخطاریه شماره 1 هواشناسی استان تهران،از بعدازظهر یکشنبه تا صبح سه شنبه در بعضی ساعات، بارش باران،وزش باد شدید،رعدو برق و رگبار و در ارتفاعات بارش باران، برف و مه پیش بینی می شود. 

همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و رخداد تگرگ وجود دارد. 

کاهش دما روز دوشنبه ۵ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *