رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش رسانه ملی و سینما در تحقق شعار سال

18:28 - 12 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۳۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ملی و سینما به واسطه تولیدات خود، می‌تواند ابزاری در جهت فرهنگ‌سازی و تحقق شعار سال باشند.
پژمانفربه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای  درباره جایگاه شعار سال در عرصه فرهنگ این‌گونه توضیح داد: مقام معظم رهبری هر ساله با بیانات خود چراغ راهی برای همه ما روشن می‌کنند تا با تمرکز به روی آن بخش، بهتر بتوانیم کارکرد داشته باشیم. امسال نیز از سوی ایشان شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» مطرح شد. این شعار در ظاهر شاید حوزه اقتصاد را مد نظر قرار دهد که طبیعتاً نیز بخش عمده‌ای از آن نیز همین‌طور است، اما دایره این شعار تا به آن اندازه وسیع است که تمامی سطوح را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در ضمن برای این‌که بیانات مقام معظم رهبری کارکرد بهتر و بیشتری در اقتصاد داشته باشد، نیاز است که در گام اول برای آن فرهنگ‌سازی شود. همین مسئله نقش فرهنگ و هنر را در این زمینه پررنگ‌تر می‌کند، چون با عملکرد مطلوب در این دو حوزه شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد تا بهتر بتوان شعار مربوط را عملی کرد.

پژمان به نقش سینما و تلویزیون در این میان اشاره کرد و گفت: رسانه ملی و هنر هفتم دو ابزار بسیار مهم و تاثیر گذار در فرهنگ‌سازی هستند که می‌تواند اهداف و آرمان‌های مورد نظر را در بین مردم رواج دهند، برای همین توقع می‌رود در سال ۹۶ شرایط به گونه‌ای باشد که بیش از بیش شاهد تولیداتی باشیم که در قالب فیلم و سریال شعار سال را مد نظر قرار داده باشند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *