مهمترین برنامه سال 1396 تثبیت مالکیت اراضی دولتی و منابع طبیعی است

18:10 - 12 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۰۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طالبی‌زاده در گردهمایی روسای ادارات ثبت استان کرمان از تثبیت مالکیت‌های دولتی و منابع طبیعی به عنوان مهمترین برنامه ادارات ثبت اسناد و املاک کرمان در سال 1396 نام برد.
مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گردهمایی روسای ادارات ثبت شهرستان‌ها و واحدهای تابعه ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 1395 به بیان مهمترین اولویت‌های سال جدید این اداره کل پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت یک1 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت شدف مهمترین اولویت کاری ادارات ثبت استان کرمان در سال 1396 را تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی دانست.

طالبی زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به استقرار و راه‌اندازی طرح شمیم در استان کرمان می‌توان با سرعت و دقت بیشتری نسبت به امر جانمایی و تثبیت اراضی ملی اقدام کرد.

وی همچنین عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور و ادارات ثبت جنوب استان کرمان را در سال 1395 در حوزه جانمایی و تثبیت منابع طبیعی مطلوب ارزیابی کرد و بر ادامه چنین همکاری و عملکردی تاکید کرد.

این مقام قضایی در ادامه خطاب به روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از مکاتبات غیر ضروری، نظارت بر عملکرد کارکنان جدید الورود و ارشاد کارکنان از باب امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مواردی دانست که روسای ادارات باید همواره در امور کاری به آن توجه داشته باشند.

وی در خصوص فرایند آرشیو الکترونیک پرونده‌های ثبتی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از پرونده‌های اسکن شده در حال استاندارد سازی هستند و پس از آن در چرخه گردش الکترونیکی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از عدم دقت در زمینه ابلاغ اوراق اجرایی، نامرتب بودن دفاتر توزیع اظهارنامه و آمار و تاخیر در پاسخ به مراجع قضایی و عدم دقت در اینگونه پاسخ‌ها بعنوان مهمترین مشکلاتی یاد کرد که در بازرسی‌های انجام شده در برخی از ادارات جریان داشته و اهتمام در خصوص مرتفع کردن چنین ایراداتی را در سال 1396 خواستار شد.

در پایان این جلسه از اصغر ناروئی، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهنوج به لحاظ عملکرد مطلوب در اجرای سیاست‌های سازمان با اهداء لوح تقدیر بعنوان رئیس نمونه قدردانی شد.





برچسب ها: طرح شمیم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *