گروه رستاک از شادیانه های نوروزی خواند/ طنین سرنای نوروز در برج میلاد + عکس

11:00 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۸۸۸
گروه موسیقی "رستاک" در اجرای نوروزی خود آثاری مرتبط با حال و هوای نوروز از جمله آلبوم "سرنای نوروز " را روی صحنه برد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، گروه موسیقی "رستاک" شب گذشته با گلچینی از قطعه های خود به دیدار هوادارانش رفت.

گروه"رستاک" در این برنامه مجموعه ای از آثارش را که با حال و هوای نوروز تناسب بیشتری داشت، روی صحنه برد.

گروه رستاک

بخشی از این قطعه ها از آلبوم "سرنای نوروز"، "میان خورشید های همیشه" و دیگر آثار این گروه انتخاب شده بود و با توجه به حال و هوای شاد حاکم بر آثار اجرایی، به خوبی می شد تناسب آن را با روزهای آغاز جدید درک کرد.

فرزاد مرادی خواننده گروه "رستاک" پس از اجرای نخستین قطعه که مربوط به خراسان بود، گفت: مجموعه ای از قطعه های موسیقی نواحی برایتان آماده کرده ایم که با هر یک از آن ها به یک قطعه ار کشورمان سفر می کنیم.

گروه رستاک

قطعه بعدی اثری مربوط به استان هرمزگان بود که از آلبوم جدید گروه "رستاک" با عنوان "میان خورشید های همیشه" اجرا شد.

در این برنامه همچنین قطعه ای مربوط به استان خوزستان و منطقه های شوشتر و دزفول، قطعه "واسونک شیرازی" و آثاری مربوط به استان های کردستان، آذربایجان و استان های شمالی کشورمان روی صحنه رفت.

گروه رستاک

هنگام اجرای قطعه خوزستانی، تصاویری از آبشارهای تاریخی و دیدنی شوشتر که یکی از جاذبه های ارزشمند گردشگری در استان خوزستان قلمداد می شود، پخش شد.

همچنین این گروه پرطرفدار موسیقی نواحی برای اجرای قطعه ای که مربوط به شادیانه ای از استان کرمان بود، از علیرضا میرآقا نوازنده کارآشنای ساز ترمپت برای حضور روی صحنه دعوت کرد که با انرژی بسیار، در اجرای هر چه بهتر این اثر به گروه"رستاک" کمک کرد.

از تغییراتی که درباره اعضای گروه "رستاک" در اجرای جدید آن ها نسبت به اجرای قبلی می توان مشاهده کرد، حضور سه نفر به عنوان اعضای گروه کر روی صحنه و همچنین غیبت سیامک سپهری سرپرست این گروه موسیقی روی صحنه بود.

بهزاد مرادی دیگر خواننده گروه "رستاک" در بخش دیگری از این کنسرت نوروزی اظهار کرد: این شب به یاد آمدنی در تعطیلات نوروز با حضور شما عزیزان به زیبای برای ما رقم می خورد.

وی افزود: در ادامه برنامه قطعه "هله مالی" از آلبوم "سرنای نوروز" را که اثری بوشهری قلمداد می شود برایتان اجرا می کنیم.

گروه رستاک

در بخش دیگری از این کنسرت نوروزی قطعه "رعنا" اجرا شد که مرادی خواننده گروه در مقدمه اجرای آن گفت: در این بخش به سراغ مناطق شمالی ایران می رویم، جایی که زیباترین عاشقانه های ایران از جمله منظومه "رعنا" شکل گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: می توانیم بخش هایی از تاریخ مردم این منطقه را در این اثر ببینیم. البته روایت های مختلفی از این قطعه موجود است که ما در اجرای خود، یکی از معروف ترین آن ها را روایت می کنیم.

برج میلاد

در بخش دیگری از کنسرت نوروزی گروه "رستاک"، بهزاد مرادی خواننده این گروه یادآور شد: انتشار آلبوم "درمیان خورشید های همیشه" در آستانه 20 سالگی گروه "رستاک" باعث شد انرژی ویژه ای از شما دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سرپرستمان،سیامک سپهری برای رفع خستگی هر چند مختصر اکنون دور از ایران به سر می برد. به امید دیدارش به زودی.

در بخش پایانی این اجرا و برای طنین انداختن قطعه آذری، گروه "رستاک" از استاد وحید اسدالهی نوازنده پیشکسوت ساز ناقاره همراه با پسرش نوازنده آکاردئون برای حضور روی صحنه دعوت کرد.

گروه رستاک

کنسرت نوروزی گروه "رستاک" با استقبال ویژه مخاطبان موسیقی نواحی و در حالی که تمامی صندلی های سالن اجرا پر شده بود، به همت موسسه صوت آوای هنر و با مدیریت روابط عمومی سید علی نیکونیا در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *