تحقق عدالت اجتماعی در حوزه معیشتی از ابعاد اقتصاد مقاومتی است

18:28 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۷۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد و در یک بعد آن بحث عدالت اجتماعی در حوزه معیشتی مطرح است و باید اختلاف طبقاتی کاهش پیدا کند.
زاهدیبه گزارش گروه سیاسی ،محمد مهدی‎زاهدی در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون گرا است و در چارچوب دانش و اقتصاد دانش بنیان مطرح می‎شود.

وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‎های کشور از منابع انسانی ماهر و خلاق و مومن و متعهد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره بگیریم و باید از همه ظرفیت‎های خدادادی کشور استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مطالباتی که در برجام آمده دولت انقلابی از آمریکا بگیرد و ما امروز به عنوان طلبکار در برجام وارد عمل شویم و نه اینکه دست دراز کنیم.

زاهدی افزود: اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلف دارد و در یکی بحث عدالت اجتماعی در حوزه معیشتی مطرح است و باید اختلاف طبقاتی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد:  متاسفانه در چند سال گذشته شاهد افزایش ضریب جینی و تضاد طبقاتی بودیم، شفافیت در تعاملات و روادید بانکی، مبارزه جدی با فسادهای حوزه پولی و بانکی کشور، توجه به معیشت مردم براساس توانمندی‎ها و کارآمدی‎ها از یک سو و توجه به اقشار مستضعف کشور که نیاز دارند کمک به آنها شود از سوی دیگر در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کشور اقشار ناتوان را داریم که قادر به انجام کار نیستند و منبع درآمدی ندارند و این اقشار مستضعف باید مورد حمایت جدی مسئولان قرار می‎گیرند.

زاهدی اظهار داشت: در کنار این افراد، افرادی حضور دارند که درآمد چند میلیاردی دارند و شفافیت در مالیات برای این افراد مطرح می‎شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید یک بحث جدی باشد، تاکید کرد: فعال کردن بانک‎ها به عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و سرمایه‎گذار در اقتصاد مقاومتی باید توجه داشته باشند نه اینکه بانک‎های ما خود به عنوان بنگاه اقتصادی عمل کنند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید از دانش استفاده کنیم تا بتوانیم ایده را به محصول تبدیل کنیم و محصول را بازاریابی کنیم و در این بسته وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‎ها و سازمان برنامه بودجه باید پای کار بیاید و وزارتخارجه ما از این حوزه انفعال در حوزه اقتصادی خارج شود.

 زاهدی خاطرنشان کرد: سفارتخانه‎های ما باید به عنوان یک مرکز صادرات برای کشور ما با بازار‎سازی تبدیل شود و اینها یک عمل مجاهدانه می‎خواهد و با دیپلماسی معمولی این کارها نشدنی است.

وی تاکید کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی کل کشور باید احساس کند که باید مشارکت داشته باشد و الگوی مصرف همه مردم باید یک الگوی ایرانی و اسلامی باشد و اسراف باید برچیده شود و برخی چشم و هم چشمی‎ها نیز باید کنار گذاشته شود.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف کالاهای داخلی باید اولویت قرار داده شود و اینها همه با هم تشکیل منظومه اقتصاد مقاومتی را می‎دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *