راههای پیشگیری از جیب بری و کیف قاپی در سفر

21:24 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۴۴۴
خودمان به راحتی در سفر و نوروز سارقان را وسوسه سرقت می کنیم. حال با اندکی تیز هوشی می توان مانع سرقت و کیف قاپی شد.
کیف قاپیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در تعطیلات نوروز و سفر، بازار کیف‌قاپان هم داغ می‌شود و با شناسایی مشتریان بانک‌ها از آنها سرقت می‌کنند. پس در هنگام تردد در شهرها با توجه به خلوتی معابر مراقب باشید.

1ـ هنگام حمل کیف حتی‌المقدور از پیاده‌رو حرکت کنید و کیف را حائل میان خود و دیوار قرار دهید.

2ـ از به نمایش در آوردن پول خود در معابر عمومی و مراکز خرید خودداری کنید.

3ـ در هر حال مراقب موتورسوارانی که اطراف شما هستند، باشید.

4ـ هنگام عبور از عرض خیابان یا خیابان‌های خلوت، مراقب افراد کیف‌قاپ باشید، زیرا بیشترین کیف‌قاپی در این زمان اتفاق می‌افتد.

5ـ چنانچه از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنید رمز آن را به‌خاطر بسپارید. از یادداشت کردن و قرار دادن در کیف خودداری کنید چون سارقان با دستیابی به رمز، آسان‌تر موفق به برداشت وجه نقد شما می‌شوند.

6ـ چنانچه مدارک، اسناد ملکی، شخصی و هویتی را در کیف دستی حمل و جابه‌جا می‌کنید بیشتر مراقب باشید چون در صورت سرقت، احتمال سوءاستفاده از سوی سارقان و افراد ناباب متصور است.

7ـ چنانچه وجه نقد بالایی از بانک‌ها و مراکز تجاری برداشت می‌کنید سعی شود در جابه‌جایی از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده کرده و از سوار شدن در خودروهای شخصی بپرهیزید.

پرسه جیب‌بران

در اغلب مواقع اشتباهات خود ما باعث راحتی کار سارقان می‌شود که توجه به هشدارهای پلیسی می‌تواند دزدان را در اجرای نقشه‌شان ناکام بگذارد. هموطنان باید در اماکن شلوغ مانند ایستگاه‌های مترو، زیارتگاه‌ها، مساجد، بازارها، شهربازی و صف‌های اتوبوس مراقب جیب‌های خود باشند. کیف پول را به نحوی در جیب خود بگذارید که تمام آن در داخل جیب قرار گیرد و هنگام سوار شدن به اتوبوس و نشستن داخل خودروهای شخصی مراقبت بیشتری از جیب‌های خود به عمل آورید. از قراردادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کرده و تا حد امکان به جای پول نقد، از چک‌های مسافرتی، رمزدار و تضمینی استفاده کنید. چنانچه قصد رفتن به محلی را دارید که حمل کیف ضرورت ندارد از بردن کیف خودداری کنید. سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیرطبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی، از اموال همراه خود مراقبت بیشتری کنید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *