شرط جدید وزارت خارجه آمریکا برای صدور ویزا

12:00 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۴۳۷
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان دستورالعملی صادر کرده که بر اساس آن اتباع 6 کشور و به خصوص ایران رمز عبور شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار مسئولین صدور روادید قرار دهند.
اقدام جدید وزارت خارجه آمریکا در راستای اجرای دستور ضد مهاجرت ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان دستورالعملی صادر کرده که بر اساس آن اتباع 6 کشور و به خصوص ایران رمز عبور شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار مسئولین صدور روادید قرار دهند.

در این دستورالعمل جدید از سفارتخانه‌های آمریکا خواسته شده تا در صدور روادید برای افرادی که قصد ورود به آمریکا را دارند، سختگیری‌های بیشتری اعمال شود.

در این دستور العمل سوالات خاصی برای اتباع شش کشور: ایران، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی در نظر گرفته شده تا در موقع صدور روادید برای متقاضیان، این سوال‌ها پرسیده شوند و این سوالات شامل رمز عبور شبکه‌های اجتماعی و تمامی شماره تلفن و ایمیل‌های استفاده شده طی 5 سال گذشته و محل سکونت و کار طی 15 سال گذشته نیز است.

تیلرسون علاوه بر این از سفارتخانه‌های آمریکا خواسته است تا در صدور روادید برای افرادی که سابقه حضور در مناطق اشغال شده به وسیله داعش را دارند، فعالیت‌های این افراد در شبکه‌های اجتماعی بررسی شود.





 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *