کشت های فراسرزمینی نباید تنها برای پرکردن محدودیت های منابع آبی عملیاتی شود

15:21 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۱۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه برای ایجاد کشت فراسرزمینی باید به تمام جوانب تولید نگاهی جامع داشت، گفت: نباید اجازه داد نخل سرمایه اقتصادی کشاورزبراثر کم آبی از بین برود.
کشت های فراسرزمینی نباید تنها برای پرکردن محدودیت های منابع آبی عملیاتی شودبه گزارش گروه سیاسی ، محمدباقرسعادت طی مصاحبه ای درباره توسعه کشتهای فراسرزمینی،گفت:کشت های فراسرزمینی نباید تنها برای پرکردن خلاءهای منابع آبی عملیاتی شود ؛بلکه باید تمام جوانب تولید از جمله حمایت  از کشاورز داخلی برای حضور بهینه دربازار کشاورزی با محورهای تخصصی و کارشناسی شده در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین منابع آبی برای افزایش تولیدات در صنعت کشاورزی  بسیارحائز اهمیت است،تصریح کرد:بطور مثال  نباید کم آبی برخی نخل ها را بخشکاند بلکه باید با برنامه ریزی اصولی منابع آبی کشاورزان  خرما کار را تامین کرد؛ زیرا خرما محصولی  است که علاوه بر افزایش شاخص های سلامتی می تواند در راستای صادرات نیز  برای اقتصاد ما  ارزآوری به همراه داشته باشد.

سعادت افزود: برای توسعه صادراتی محصولی همچون خرما باید صنایع تبدیلی جانبی و بسته بندی این محصول استراتژیک به نحو اصولی  ایجاد شود تا بتوان این محصولات ناب را  با بسته بندی متنوع از  جمله دانه ای وارد چرخه صادرات کرد تا بتوان از این طریق ارزش افزوده ایجادکرد.

عضوهیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قبل از  تولید محصولات در کشت فراسرزمینی باید جوانب این طرح مهم کشاورزی سنجیده شود، یادآورشد:تولید بهینه وحمایت از  تولیدکننده داخلی از مولفه هایی است که باید در کشت های فراسرزمینی دیده شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *