در هنگام مواجه شدن با تصادف چه کنیم/توصیه های پزشکی در زمان تصادفات رانندگی

15:19 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۹۳۸
در اكثر تصادفات افراد دچار مصدومیت می شوند.اما اگر با تصادفات مواجه شدیم باید بسیار با دقت عمل کنیم.
به گزارش گروه جامعه ،در حین سفر از توقف و مشاهده صحنه تصادف جداَ خودداری كنید. هرلحظه توقف شما، مساوی با تأخیر در امدادرسانی است و جان و سلامتی مصدومین به خطر می‌افتد.
 
در حین سفر و در صورت مواجهه با تصادف، از ازدحام در اطراف مصدوم جلوگیری و از جابه‌جا كردن مصدوم، مگر در مواقع ضروری خودداری كنید.
 
همچنین در صورت مواجهه با تصادف، هنگام کمک ‌رسانی به مصدومان، مطمئن شوید كه جان خود را به خطر نمی‌اندازید.
 
در زمان سوانح حق تقدم با گروه‌های امدادی است.
 
آرامش خود را در زمان سانحه حفظ کنید چرا که دیر رسیدن،بهتر از هرگز نرسیدن است.

 در اكثر تصادفات افراد دچار مصدوميت گردن و مهره ها مي شوند در اين موارد بايد بسيار با دقت عمل كرد و بدون توجه به نوع تصادف و ميزان مصدوميت حتما به گردن مصدوم آتل ببنديد و اگر چنين وسيله ای نداريد و  نسبت به كمكهای اوليه بی اطلاع هستيد عاقلانه ترين كار اين است كه مصدوم را تكان ندهيد و تا آمبولانس برسد.

تنها بستن آتل و ممانعت از حمل مصدوم توسط افراد نا آگاه احتمال زنده ماندن مصدوم را به ميزان 80٪ افزايش مي دهد. و در صورتی فرد زخمی را از اتومبيل خارج كنيد كه خطر آتش سوزی وجود دارد.

اما در این زمان مصدومینی که دچار توقف عمل تنفس و خونریزی شدید شده‌اند در اولویت درمانی هستند و نیاز به درمان فوری دارند. راه تنفسی حادثه دیدگان را بررسی و دهان مصدوم را باز و هر شی‌ء که داخل آن است خارج کنید تا مصدوم به راحتی تنفس کند.

در صورتی که پس از خارج کردن مانع از دهان مصدوم تنفس آغاز نشد چانه مصدوم را پایین آورده و سرش را به آرامی به عقب خم کنید. با دو انگشت خود سوراخ های بینی را مسدود و از طریق دهان خود به داخل دهان مصدوم بدمید تا سینه‌اش بالا بیاید. کمی صبر و هر چهار ثانیه یک بار این عمل را تکرار کنید تا مجروح بدون کمک قادر به تنفس باشد.

در صورتی که تعداد زیادی مجروح در محل وجود دارند و مشکل تنفسی ندارند، کمک به مصدومین دارای خونریزی شدید دراولویت است.

سعی كنيد با فرد مصدوم صحبت كنيد .چرا که علاوه بر اينكه می تواند مانع بی هوشی شود برای به حادثه ديده ايجاد روحيه ميكند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *