افزایش 10 درصدی ورود گردشگران به مشهدمقدس

13:14 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۸۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز دور نخست تعطیلات نوروزی تا روز اول فروردین ظرفیت همه اقامتگاه‌ها اعم از رسمی و غیررسمی مشهد 100 درصد تکمیل بود.
افزایش 10 درصدی ورود گردشگران به مشهدمقدسبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سید جعفر زراعتی با اشاره به رشد گردشگر در استان خراسان رضوی در دور اول تعطیلات نوروزی اظهار کرد: همزمان با آغاز دور نخست تعطیلات نوروزی تا یکم فروردین ماه 96 ظرفیت همه اقامتگاه‌ها اعم از رسمی و غیررسمی مشهد 100 درصد تکمیل بود که این حجم گردشگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: جهت تسهیل سفر مسافران به مشهدمقدس، ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر برخلاف سایر استان‌ها که متشکل از 10 کمیته هستند، در استان خراسان رضوی با همکاری 13 کمیته و 45 دستگاه اجرایی اعم از دولتی و خصوصی به دستور استاندار مشغول فعالیتند. 

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گفته جهت ارائه خدمات بهتر به مسافران نورزی بارگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی سعی شده روزانه 150 هزار غذای حضرت میان مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر توزیع شود که از این تعداد 50 هزار غذا به عنوان صبحانه و 100هزار غذا نیز برای ناهار در نظر گرفته شده است.  

زراعتی خاطرنشان کرد: برای اسکان زائران در حرم مطهر رضوی نیز دو رواق مجزا برای آقایان و بانوان با ظرفیت هر کدام بیش از 50 هزار نفر درنظر گرفته شده است، تا بهترین خدمات رفاهی با کمترین هزینه در اختیار زائرین قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت دستگاه‌های نظارتی بر بازار گفت: دستگاه‌های نظارتی استان بویژه کمیته تنظیم بازار فعالیت‌های خوبی را در حوزه بازرسی داشته‌اند، به گونه‌ای که تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در این حوزه گزارش نشده است. 

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در پایان با بیان کاهش شدید دما در 48 ساعت آینده در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا در 48 ساعت آینده، لازم است مسافران و گردشگرانی که قصد عزیمت به استان خراسان رضوی را دارند، پیش از آغاز سفر پیش‌بینی‌های لازم جهت اسکان در اماکن اقامتی را داشته باشند، هرچند اقامتگاه‌های اضطراری نیز از سوی ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در نظر گرفته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *