بانوان خانه‌دار بخوانند!

20:39 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۰۹۴
زنان خانه دار که دست را طولانی مدت در حالت خم شده قرار می دهند و افرادی که با کامپیوتر زیاد کار می کندد، باید مراقب پوکی استخوان در ناحیه مچ دست باشند.
به گزارش گروه فضای مجازی،  علی پناهی متخصص طب فیزیکی، سه عامل را در آسیب به مچ دست موثر شمرد و عنوان کرد: درد این ناحیه ناشی از آسیب استخوانی و مفصلی است و یا امکان دارد به دنبال آسیب اعصاب مچ دست، فرد احساس ناراحتی داشته باشد.

وی، دردهای ارجاعی را به عنوان عامل سوم در درد مچ دست معرفی کرد و افزود: ممکن است درد اصلی در گردن باشد، اما فرد در مچ دست آن را حس کند.

پناهی از گزگز انگشتان دست به عنوان علامت اولیه سندرم مچ دست یاد کرد و افزود: در مراحل نهایی، فرد قادر به گرفتن وسیله نیست و سندرم مچ دست باعث از دست رفتن عضلات کف دست خواهد شد.

این متخصص طب فیزیکی متذکر شد: پوکی استخوان در ناحیه مچ دست نیز اتفاق می افتد؛ بنابراین زنان خانه دار که دست را طولانی مدت در حالت خم شده قرار می دهند و افرادی که با کامپیوتر زیاد کار می کندد، باید مراقب باشند.

پناهی با بیان اینکه تست نوار عصب عضله در تشخیص سندرم مچ دست موثر است، اذعان داشت: درد این ناحیه به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود که برای نوع خفیف استفاده از مچ بند و برای دردهای شدیدتر، انجام عمل جراحی مفید است. نقرس، روماتیسم مفصلی و بیماری های خونی نیز می تواند موجب بروز دردهای مفصلی شود.
 
 


برچسب ها: گردن درد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *