جوان کار آفرین از رمز موفقیت خود می گوید/ برداشت سالانه 100 تن محصول

13:33 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۸۷۹
یک جوان کارآفرین که موفق به صرف فعل خواستن شده است به جوانان توصیه می کند که با تکیه بر توانمندی های خود وارد بازار کار شوند.

گلخانه به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، کارآفرین میانه ای از 20 سالگی وارد بازار کار شده و تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه کشور را پپشبرد اقتصاد مقاومتی می داند.

امید شیخ الاسلامی یک كارآفرین موفق میانه ای است كه از 20سالگی وارد بازار كار شده و هم اكنون از واحد گلخانه ای خود 100 تن محصول برداشت می كند.

وی اکنون در کسوت یک کارآفرین و فعال اقتصادی در جبهه اقتصاد مقاومتی فعال است.

در حال حاضر او در 2 بخش تولید محصولات گلخانه ای و کارخانه تولید خوراک دام و طیوردر شهرستان میانه فعالیت می کند.

شیخ الاسلامی در ابتدا با راه اندای واحد تولید گلخانه سبزی و صیفی جات وارد بازار کار شده است.

شیخ الاسلامی در رابطه با نحوه فعالیت خود می گوید: واحد تولیدی گلخانه سبزی و صیفی جات از سال ۸۵ راه اندازی شده است و ما در طی این مدت به فعالیت در این حوزه مشغول بودیم تا این که امسال با استفاه از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفتیم دامنه فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات گلخانه ای افزایش دهیم.

وی می افزاید: در این راستا ۲۰میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای توسعه گلخانه در راستای اشتعال زایی و کارآفرینی دریافت کرده و واحد گلخانه ای خود را توسعه دادیم.

شیخ الاسلامی در خصوص اشتغالزایی این گلخانه می گوید: اشتعالزایی مستقیم این واحد گلخانه برای 8 نفر برای به صورت مستقیم اعم از کارکنان و مدیریت واحد و اشتغال زایی غیر مستقیم نیز برای ۱۰ نفر فراهم شده است.

بنا به گفته وی عمده محصولات تولیدی این واحد گلخانه ای سبزی و صیفی جات بوده و میزان تولید سالانه آن نیز ۱۰۰ تن است که به شهرستان های زنجان، میانه و تبریز ارسال می شود.

وی میزان درآمد واحد تولید محصولات گلخانه ای را خوب و مناسب ارزیابی کرده و میزان سود و درآمد را به نسبت نوع فعالیت بازار اعلام می کند.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه آبیاری قطره ای و کشت گلخانه ای در ایران با توجه به بحران کم آبی بهترین راهکار کشت است، می گوید: بهترین شیوه و راه حل برای عبور از این بحران استفاده از آبیاری قطره ای و کشت گلخانه ای است.

شیخ الاسلامی می افزاید: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های مناسب کشاورزان را در جهت سوق دادن به کشت گلخانه ای ترغیب کرد چرا که تولید گلخانه ای بهترین راه برای جلوگیری از اسراف آب برای نجات بی آبی و بحران آب است که رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *