رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت ترکیه آلمان را به پشتیبانی از فتح الله گولن و کودتاگران متهم کرد

12:41 - 29 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۵۲۹
رئیس سازمان جاسوسی آلمان در اظهاراتی ادعای دولت اردوغان درباره عامل و طراح اصلی کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.
برونو کاهلبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس سازمان جاسوسی آلمان در اظهاراتی ادعای دولت اردوغان درباره عامل و طراح اصلی کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.

برونو کاهل در گفتگو با مجله اشپیگل آلمان تصریح کرد که دولت ترکیه پس از کودتا به شیوه‌های گوناگون تلاش کرده که ما را متقاعد کند که فتح‌الله گولن طراح اصلی کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال گذشته است اما تاکنون نتوانسته شواهد و مدارک قابل قبولی ارائه دهد.

کاهل همچنین با رد این فرضیه که خود دولت اردوغان عامل کودتا است اظهار کرد که دولت ترکیه پیش از کودتای 14 ژوئیه شروع به پاکسازی گسترده‌ای در نیروهای ارتش ترکیه کرد، بنابراین بخشهایی از ارتش تصور کردند باید در اقدامی پیش دستانه علیه دولت اردوغان کودتا کنند. 

ابراهیم کالین سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به اظهارات برونو کاهل گفت: اظهارات رئیس سازمان جاسوسی آلمان شاهدی است بر اینکه دولت آلمان از سازمان تروریستی فتح الله گولن پشتیبانی می‌کند که طراح اصلی کودتای نظامی در ترکیه است.

اردوغان و دولت ترکیه از همان ساعتهای اولیه آغاز کودتای نظامی اعلام کردند که فتح الله گولن رهبر مذهبی تبعیدی ترکیه در آمریکا طراح اصلی کودتا علیه دولت است و بارها از مقامات آمریکا درخواست کردند که وی را برای محاکمه بازداشت و به دولت ترکیه تحویل دهند.

فتح‌الله گولن هر گونه نقش آفرینی در کودتای نافرجام ترکیه را رد کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *