نتوانستیم خودمان را با شرایط روز تطبیق دهیم

3:50 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۰۳۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جعفر قادری اظهار داشت: در واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی موفقیت چندانی کسب نکرده ایم.
جعفر قادری
به گزارش گروه سیاسی ، جعفر قادری با بیان اینکه برای بررسی وضعیت اقتصاد مقاومتی باید شاخص ها را مورد بررسی قرار داد، گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان در فعالیت های اقتصادی، سهم مبادله و تجارت با کشورهای همسایه، سهم استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی و سهم بخش غیر دولتی در اقتصاد و کاهش شاخص های فلاکت مانند بیکاری و نرخ تورم از جمله شاخص هایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص اقتصاد دانش بنیان باید گفت با وجود اقداماتی که انجام شده است، این اقدامات در حدی که بتواند فاصله و شکاف را با کشورهای توسعه یافته کمتر کند، انجام نشده است و این یک نقطه ضعف است زیرا نتوانستیم خودمان را با شرایط روز تطبیق دهیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های کشورهای اطراف اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای همسایه از نظر فناوری نمی توانند به ما کمک کنند ولی از نظر بازار مصرف می توانند بستر خوبی باشند. به همین جهت باید بررسی شود در این مدت، چه میزان از ظرفیت کشورهای همسایه برای تجارت استفاده کردیم.

وی با ذکر نمونه ای ادامه داد: ترکیه با وجود اینکه بیشترین درگیری را با کشور عراق دارد، حجم معاملات بالایی نزدیک به 27 میلیارد دلار دارد در صورتی که سهم کشورمان از معامله با عراق کمتر از ده میلیارد دلار است و این نشان می دهد که در استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه خیلی موفق نبوده ایم.

به نقل از رادیو گفت و گو، قادری همچنین به خصوص سازی نیز اشاره داشت و عنوان ساخت: در واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی نیز موفقیت چندانی کسب نکردیم در حالی که کارایی و راندمان بخش غیر دولتی خیلی بیشتر از بخش دولتی است و از طرف دیگر با توجه به محدودیت منابعی که در بخش دولتی داریم، راهی جز توجه به بخش های غیر دولتی نداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *