دانشگاه ها باید به سمت تخصص گرایی حرکت کنند

0:05 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۰۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معصومه آقاپور علی شاهی اظهار داشت: مسئله مهم در دانشگاه ها این است که باید به سمت تخصص گرایی حرکت کنند و این تخصص گرایی را در جامعه نیز ایجاد کنیم. متاسفانه هنوز شاهد هستیم در حوزه تخصص گرایی اقدامات مناسبی انجام ندادیم.
معصومه پورآقایی
به گزارش گروه سیاسی ، معصومه آقاپور علی شاهی نماینده مجلس با بیان اینکه تدوین چشم انداز یکی از کارهای مهمی است که در هر کشوری صورت می گیرد، اظهار داشت: یکی از رنکینگ هایی که در رابطه با توسعه پایدار اقتصادی وجود دارد، رشد اقشار تحصیلکرده جامعه است.

وی تصریح داشت: مسئله مهم در دانشگاه ها این است که باید به سمت تخصص گرایی حرکت کنند و این تخصص گرایی را در جامعه نیز ایجاد کنیم. متاسفانه هنوز شاهد هستیم در حوزه تخصص گرایی اقدامات مناسبی انجام ندادیم در حالیکه آنچه در حوزه آموزش عالی اهمیت بسیار زیادی دارد، گرایش به تخصص است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از تفاوت های کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته را تخصص گرایی در جامعه و فارغ التحصیلان دانست و عنوان داشت: بارها و بارها در سطح جامعه دیده ایم که مردم در مورد همه چیز اظهار نظر می کنند که متاسفانه بیشتر آنها سطحی و احساسی است.

به نقل از رادیو گفت و گو، وی تاکید داشت: در دانشگاه ها باید رشته تخصصی تدریس شود، واحدهای پایه و تخصصی بیشتر شود و حتما با علم روز پیش برویم و از طرفی، حتی در کارهای ساده دانشگاهی نیز از رشته های دانشگاهی استفاده کنیم که این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا باید این فرهنگ در مردم جا بیافتد کسی که مدرک ارشد یا دکترا دارد، حتما باید در راس هرم یک مجموعه قرار بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *