نکات تغذیه ای در ایام نوروز/عضو جدید خطرناک سفره های مهمانی را بشناسید

22:24 - 05 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۷۶۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
در ایام نوروز که بازار آجیل و تنقلات داغ است عوامل مختلفی هم سلامتی افراد را به خطر می اندازد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،در روزهای عید و دید و بازدید های آن که در هر خانه ای پر است از انواع و اقسام شیرینی‌ و شکلات‌ها با طعم‌ها و رنگهای مختلف کمتر کسی است که در خوردن این مقدار از خوراکی رعایت کند.

یکی از خوراکی هایی که در روز های عید بسیار طرفدار دارد انواع آجیل است که  دارای مواد مغذی مانند املاحی مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، و مقادیر بالای پروتئین، ویتامین E است.

اما در خوردن این آجیل های خوش مزه افرادی که در معرض چاقی هستند، یا به دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، باید با احتیاط بیشتری از این گروه، مصرف کنند چرا که مغز ها از درصد بالای چربی برخوردار هستند.

توصیه می شود افرادی که به بیماری های فشار خون و بیماری کلیوی مبتلا هستند از مصرف انواع بو داده و پرنمک آنها، خودداری کنند.

همچنین کودکان و بیماران دیابتی باید از مصرف بیش از حد میوه‌ جات خود داری کنند چرا که این موضوع می‌تواند باعث بی‌اشتهایی در کودکان و همچنین افزایش قند‌خون افراد دیابتی شود.

 یکی دیگر از نکات مهم در این روزها عدم مصرف نوشابه‌های گازدار است که جدیدا عضوی از  سفره‌های مهمانی ما شده و باید جدا از نوشیدن آن خودداری شود و دوغ کم چرب یا ماست را جایگزین آن کنیم.



برچسب ها: نوروز تنقلات آجیل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *