اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید سازمان میراث‌فرهنگی از سال آینده

12:46 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۲۴۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سیاست ها و برنامه ریزی های جدید این سازمان از ابتدای سال 96 اجرا می شود.
میراث فرهنگیبه گزارش گروه جامعه ،در واپسین روزهای سال 95 و آستانه نوروز، نشست صمیمی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مدیران و کارکنان این سازمان با هدف بررسی مسائل مرتبط با بخش‌های مختلف این سازمان برگزار شد.

سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید از ابتدای سال 96 در سازمان میراث‌فرهنگی اجرا می‌شود

 در این نشست صمیمانه ابتدا نمایندگانی از بخش‌های مختلف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از طرف همکاران سازمانی خود به بیان دیدگاه‌ها و طرح مهم‌ترین مسائل و مشکلات هر بخش پرداختند.

زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست با اشاره با تبریک فرا رسیدن سال جدید و تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه و گرامیداشت روز مادر و هفته زن در سخنانی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از توان تخصصی و ظرفیت‌های نیروی انسانی در دستگاه‌های مختلف گفت: رویکرد من مشارکت و تعامل است.

نیازمند مشارکت و تعامل هستیم

وی گفت:اعتقاد دارم در هر سطحی نباید خود را بی‌نیاز از این رویکرد یعنی مشارکت و تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی بدانیم.

احمدی‌پور افزود: برنامه‌ریزی‌های جدیدی در سازمان میراث‌فرهنگی آغاز شده که از ابتدای سال 96 این سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید قرار است به‌کار گرفته شوند.

وی گفت: اگر قرار باشد از نیروی انسانی بهره لازم را ببریم نباید به مکاتبه و روند اداری اکتفا کنیم، چراکه این روند نازل‌ترین سطح برقراری ارتباط با کارکنان یک اداره است، بلکه معتقدم اصلی‌ترین راه برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بهره‌گیری از حضور آن‌ها و مشارکتشان در برنامه‌های سازمانی است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت:با این نگاه قرار است سازمان را از نقطه‌ای که در آن قرار داریم به نقطه مطلوبی برسانیم و همگی فارغ از اینکه به‌لحاظ سح مطلوبیت در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم باید همّ و غم خود را بر رسیدن به نقطه هدف سازمان بگذاریم و به همکاری با تمام بخش‌های سازمان و استفاده از ظرفیت نیروهای سازمانی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه به‌عنوان یک انسان محتاج تکوین و شدنیم، ادامه داد: در فرایند همین تکوین و شدن است که به رشد و تکامل خواهیم رسید.

نیروهای سازمان میراث‌فرهنگی مزیت آن است

احمدی‌پور در ادامه یاد‌آور شد:نیروهای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مزیت‌های این سازمان‌اند و از این نظر و به‌لحاظ استعداد و ظرفیت‌های نیروی انسانی سازمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت معیشتی کارکنان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و راه‌کارهای بهبود این اوضاع اشاره کرد و افزود: این سازمان از نظر دریافتی، حقوق، مزایا و رفاه نسبت به دستگاه‌های دیگر در سطح پایین‌تری قرار دارد اما این به معنای آن نیست که نیروهای سازمان کارایی‌شان پایین است، بلکه با همین دریافتی پایین به‌شکل مناسبی فعالیت کرده‌اند و کسب عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی در سال جاری نشان‌دهنده تلاش مضاعف کارکنان این سازمان است.

معاون رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه به‌طور حتم اوضاع مناسب‌تری در این سازمان شکل خواهد گرفت افزود: یکی از مشکلاتی که در سازمان وجود دارد این است که سیستم یکپارچه اطلاع‌رسانی نداریم، درحالی‌که دانستن حق کارکنان این سازمان است و زمانی که کارمندان سازمان از فرایند برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در سازمان مطلع شوند همراهی و هماهنگی بیشتری با مدیران سازمان خواهند داشت.

حفظ جایگاه برتر سازمان میراث‌فرهنگی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد:در سال 96 باید بتوانیم جایگاه برترمان را حفظ کنیم، چراکه این سازمان و نیروهایش شایسته این برتری هستند.

احمدی‌پور همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای نوروز 96 خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های ما برای ارائه خدمات متفاوت در نوروز 96 توأم با رعایت حقوقی شهروندی به هم‌وطنان خواهد بود و امیدوارم نوروز امسال برای همه مسافران و گردشگران نوروزی شاد و کم‌خطر باشد.

به گزارش سایت میراث فرهنگی،در این نشست همچنین سمیع‌الله حسینی‌مکارم، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در سخنانی به‌تشریح مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها برای بهبود اوضاع معیشتی و افزایش رفاهی کارکنان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرداخت.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *