استقرار آتش نشان ها در بیش از هزار نقطه پایتخت/ آماده باش نیروهای آتش نشان برای برگزاری چهارشنبه کم خطر

19:32 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۰۰۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: نیروهای آتش نشان به منظور برپایی مراسم چهارشنبه کم خطر فردا سه شنبه در هزار و 148 نقطه شهر تهران استقرار خواهند داشت.
سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: فردا (سه شنبه) همزمان با مراسم چهارشنبه سوری آتش نشان ها در کنار مردم حضور یافته تا در صورت نیاز کمک هایی را ارائه دهند.

وی افزود: استقرار آتش نشان ها تنها به منظور امداد رسانی است و به هیچ وجه این حضور به منزله ممانعت از برگزاری جشن از سوی شهروندان نیست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آماده باش صددرصد آتش نشان ها برای استقبال از مراسم چهارشنبه سوری خبر داد و اظهار کرد: علاوه آماده باش نیروهای 123 ایستگاه سازمان آتش نشانی که در شیفت قرار دارند مقرر شده نیروهای غیر شیفت نیز فردا در ایستگاه ها حاضر شوند.

ملکی ادامه داد: نیروهای آتش نشان در هزار 148 نقطه پرتردد پایتخت اعم از میادین، بزرگراه ها، پاساژها و همچنین سایر نقاط پرتردد استقرار یافته تا در صورت نیاز به شهروندان کمک کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به استقرار تیم های دو نفره آتش نشان در نقاط مختلف شهر تهران خاطرنشان کرد: مقرر شده 453 استقرار در قالب تیم های دو نفره پیاده داشته باشیم که این افراد، خاموش کننده های دستی همراه خود خواهند داشت.

وی در خصوص خودروهای آتش نشان ها که در عملیات استقبال از مراسم چهارشنبه سوری در سطح شهر فعالیت خواهند کرد گفت: قرار شده 234 خودروی سنگین 232 خودروی سبک و 109 موتور سیکلت در سطح شهر تهران تردد داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد، با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری تهران، قرار است 120 دستگاه خودرو نیز از شهرداری گرفته شده و این خودروها به دستگاه خاموش کننده مجهز شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی نیرو در محل های مختلف استقرار خواهند داشت بیان کرد: 2 هزار 731 نیرو در محل استقرار ها حاضر و مابقی نیروها در ایستگاه های خود در حالت آماده باش خواهند بود.

ملکی در خصوص زمان آغاز فعالیت آتش نشان ها و حضور آنها در سطح شهر تصریح کرد: آتش نشان ها فردا سه شنبه از ساعت 16:00 در سطح شهر حاضر شده و تا زمانی که از سوی فرمانده، پایان عملیات اعلام شود در نقاط تعیین شده حضور خواهند داشت.

وی با ارائه درخواستی از شهروندان به منظور همکاری هر چه بیشتر با آتش نشان ها اظهار کرد: درخواست ما این است که شهروندان همکاری لازم با آتش نشان ها را داشته و در صورت بروز هر گونه حادثه مراتب را به سامانه 125 اطلاع دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *