رسیدگی به 8 پرونده مطبوعاتی/ روزنامه آفتاب یزد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم شناخته شد

16:00 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۸۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادگاه مطبوعات در دی ماه سال گذشته پرونده‎های روزنامه آفتاب یزد و سایت تابناک، خبرگزاری مهر؛ موج، روزنامه شرق و ... را مورد رسیدگی قرار داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، در دی ماه سال گذشته پرونده روزنامه آفتاب یزد و سایت تابناک در شعبه 3 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی  مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیر مسئول، خبرنگار و منبع خبر سایت تابناک، هر سه به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند.

 روزنامه آفتاب یزد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با اکثریت آرا مجرم شناخته شد؛ ضمنا هیات منصفه مطبوعات استان تهران  با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.
در جلسه 19 مهر ماه پرونده خبرگزاری مهر و  موج  در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرمسئول و خبرنگار خبرگزاری موج به اتهام افترا و تهمت به مقامات و نهادها با اکثریت آرائ مجرم شناخته شدند، همچنین هیئت منصفه مطبوعات استان تهران به اتفاق آراء متهمان را مستحق تخفیف دانست.

همچنین در رسیدگی به تخلفات مدیرمسئول و خبرنگار خبرگزاری موج دراتهام نشرمطالب خلاف واقع و پخش شایعات با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند .

در جریان رسیدگی به پرونده های این هفته دادگاه مطبوعات، پرونده خبرگزاری مهر نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که این خبرگزاری به اتهام نشرمطالب خلاف واقع و افشای مطالب دادگاه با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

روزنامه شرق به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست،  این روزنامه به اتهام افترا با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

سایت شهدای ایران به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

سایت صراط نیوز در بابت اتهامی انتشار مطالب محرمانه و نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

این سایت به اتهام توهین با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد، ضمنا هیئت منصفه مطبوعات استان تهران به اتفاق آرا متهم را مستحق تخفیف نداست.

روزنامه شروع به اتهام افترا با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد و بابت اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

رسیدگی به این پرونده های مطبوعاتی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی صورت گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *