به مواد منفجره «نه» بگوییم/ به آتش نشانان استراحت بدهیم

13:30 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۷۹۳
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امیدوارم چهارشنبه‌ آخر سال خوبی داشته باشیم و علاوه بر اینکه به آتش‌نشانان استراحت دهیم، چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنیم.
به مواد منفجره «نه» بگوییم/ به آتش نشانان استراحت بدهیم عبدالرضا اکبری در گفت‌وگو با تسنیم درباره لزوم توجه به خطرات چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در شب چهارشنبه آخر سال به مواد منفجره «نه» بگوییم؛ امیدوارم چهارشنبه‌سوری خوبی داشته باشیم و علاوه بر اینکه به آتش‌نشانان استراحت دهیم، چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنیم.

وی با بیان اینکه شب چهارشنبه آخر سال، مردم را به یک فضای پراسترس می‌برد، تصریح کرد: دنیا از جنگ دوری می‌کند پس چرا ما در ایران در چهارشنبه‌سوری فضای جنگی ایجاد می‌کنیم و باعث می‌شویم که سنت قدیمی کشورمان هم زیر سؤال برود و علاوه بر اینکه به آتش‌نشانان زحمت می‌دهیم به هم‌نوعان خودمان هم آسیب می‌زنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: مردم باید چهارشنبه آخر سال را  بهانه‌ای کنند برای اینکه کنار هم شاد باشند نه اینکه با کارهای خطرناک روانه بیمارستانها شوند.

اکبری درباره سختیهای کار آتش‌نشانان خاطر‌نشان کرد: آتش‌نشانی شغلی نیست که کسی چشم‌بسته وارد آن شود و طی سه سالی که برای ساخت فیلم «عملیات 125» در سازمان آتش‌نشانی حضور داشتم از مرحله اول ثبت‌نام آتش‌نشانان شاهد سختگیری‌ها در راه استخدام آنها بودم.

وی یادآور شد: آتش‌نشانان باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشند و تستهای زیادی از آنها گرفته شود؛  وقتی فردی با این محدودیتها وارد سازمان آتش‌نشانی می‌شود و می‌داند که این شغل یعنی ایثار، فداکاری و ممکن است به‌خاطر نجات جان کسی، جان خودش را از دست دهد، بدانید که قطعاً قلب و روح بزرگی دارد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *