از قرائت بیانیه ادعایی عاصمه جهانگیر تا جانبداری کشورها از رویه ایران / ادعاهای قبلی تکرار شد

15:25 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۵۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هیئت حقوق بشری کشورمان صبح امروز در صحن سازمان ملل به منظور تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با گزارش گزارشگر ویژه در این اجلاس حضور یافت.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اعزامی به ژنو، هیئت حقوق بشری کشورمان که به سرپرستی کاظم غریب آبادی معاون دبیر ستاد حقوق بشر برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر به ژنو سفر کرده است، صبح امروز در صحن سازمان ملل به منظور تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با گزارش گزارشگر ویژه تا ساعاتی دیگر در این اجلاس حضور یافتند.
 
این در حالی بود که معاون دبیر ستاد حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار میزان، نشست‌های اسفندماه شورای حقوق بشر را مهمترین نشست این شورا خواند که قطعنامه‌ها و تصمیمات مختلفی در آن به تصویب می رسد.
 
 
همچنین عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران در سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل، گزارش ادعایی خود درباره ایران را قرائت کرد.
 
گفتنی است بعد از گزارش ادعایی عاصمه جهانگیر، متن بیانیه جمهوری اسلامی ایران در سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر توسط کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر در صحن سازمان ملل قرائت شد.
 
 به گزارش خبرنگار اعزامی میزان به ژنو ، بعد از قرائت گزارش ادعایی از طرف عاصمه جهانگیر و پاسخ‌های مستدل جمهوری اسلامی ایران، برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از جمله دانمارک و ... با بیان ادعاهایی بدون سند نسبت به وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کردند.
 
 
 از قرائت بیانیه علیه ایران تا جانبداری کشور ها از رویه ایران
 
در ادامه جلسه، کشورهای سوریه، کوبا و ونزوئلا در سی و چهارمین اجلاس حقوق بشر از استانداردهای دوگانه حقوق بشر انتقاد کردند. این کشورها همچنین عدم توجه به ویژگی‌های فرهنگی و سیاسی کردن موضوع حقوق بشر را مورد تاکید قرار دادند. همچنین نماینده کشور بلاروس حمایت خود از وضعیت حقوق بشر در ایران را اعلام کرد. نماینده این کشور گفت: ایران اقدامات فراوانی در همکاری با شورای حقوق بشر انجام داده است و گزارش اخیر خانم جهانگیر  واقعیت‌ها را بیان نمی‌کند.
 
نماینده کره شمالی نیز از سیاست‌های جانبدارانه حقوق بشر علیه ایران انتقاد شدید کرد و این نوع گزارش‌ها را دخالت در امور داخلی کشورها دانست. نماینده این کشور اعلام کرد که استانداردهای دوگانه و گزینشی، به جای واقعیت های درون ایران در این گزارش ها در نظر گرفته شده و اتهامات واهی اعمال می‌شود.
 
گفتنی است در نشست امروز سازمان ملل که با موضوع" وضعیت حقوق بشر در ایران" تشکیل یافت، هیچ موضوع جدیدی علیه ایران مطرح نشد و کسانی که در این نشست علیه ایران بیانه خوانده و سخنرانی داشتند، ادعاهای قبلی خود را تکرار کردند.
 
 
 
همچنین کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر  در گفتگو با خبرنگار میزان، گفت: حقوق بشر نباید آلوده به مباحث سیاسی شود و استاندارهای کشورهای غربی نمی‌تواند به عنوان استاندارهای مطلوب حقوق بشری به کشورها تحمیل گردد. (بیشتر بخوانید)
 
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی  نیز در گفتگو با خبرنگار میزان مطرح کرد: در سازمان ملل لابی های سیاسی و لابی صهیونیست ها بسیار قوی است به خصوص در دفاع از بهایی‎ها ونشر مواضع آنهادر این سازمانها (بیشتر بخوانید)
 
گزارش تصویری اختصاصی میزان از این نشست را اینجا مشاهده کنید.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *