آمار وحشتناک فساد جنسی در پلیس آمریکا

22:15 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۴۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات آسوشیتد پرس نشان می‌دهد درجه حدود یک هزار مامور پلیس در سراسر آمریکا در شش سال گذشته به اتهام موارد متعدد جرایم جنسی از جمله تجاوز به عنف و سوءاستفاده از کودکان باطل شده و شغلشان را از دست داده اند.
وضعیت حقوق بشر در آمریکابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق بشر موضوعی است که صرفا بهانه ای شده برای اعمال فشارهای سیاسی به ایران تا شاید به خیال خود از این طریق بتوانند قدری از محبوبیت ایران در منطقه بکاهند و از گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در بین دولت‌ها و ملت‌ها جلوگیری کنند.

متاسفانه ساختارهای بین المللی حمایت از حقوق بشر و برخی کشورهای غربی که همواره خود را جزء پاسداران و مدافعان انحصاری حقوق بشر در جهان معرفی می‌کنند، در عرصه حقوق بشر رویکردی تبعیض آمیز، دوگانه، غیر مستقل و غیرمنصفانه در پیش گرفته و با عملکردی متناقض، سابقه سیاه و تلخی از خود برجای گذاشته اند.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر، در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، ضمن محکوم کردن این اقدام، اظهار کرد: آمریکا کشور ذیصلاحی نیست که بخواهد در حوزه حقوق بشر حرف بزند و کشورهایی مثل ایران را که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این کشور و همپیمانان آن هستند، متهم به نقض حقوق بشر کند.

معاون ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: آمریکا با نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج از قلمرو خود مواجه است و انتشار چنین گزارشاتی در مورد کشورهای دیگر را با هدف انحراف افکار عمومی از مشکلات حقوق بشری این کشور می‌توان ارزیابی کرد.

وی فقدان دادرسی عادلانه، شکنجه، خشونت، قتل، ناپدیدشدگی اجباری، تبعیض، نژادپرستی، اسلام ستیزی، نسل کشی، نقض گسترده حقوق زنان و کودکان و کارگران، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر سر راه آزادی های مدنی و اجتماعی را بخشی از زنجیره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا خواند که توجه جدی مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری را به خود می طلبد.

با توجه به جنایت‌های فراوان و اقدامات ضد حقوق بشری توسط رژیم صهیونستی، گروهک تروریستی داعش و حمایت کشورهای غربی و چند کشور دیگر از جمله عربستان درصدد هستیم تا با رویکردی واقعگرایانه و بی‌طرفانه نسبت به موضوع حقوق بشر در آمریکا، بخشی از واقعیات را از دریچه اخبار رسمی سازمانها و نهادهای مدنی فعال در حوزه حقوق بشر منعکس کنیم.

از این رو وضعیت حقوق بشر و میزان پایبندی به موازین و تعهدات حقوق بشری در آمریکا در حوزه‌های مشخصی در بخشی از سال 2014 و همچنین 2015 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است این اخبار  قسمت کوچکی از مهمترین موارد موضوعی نقض حقوق بشر در این کشور است. مطالبی که در این اخبار منعکس می‌شود برگرفته از کتاب وضعیت حقوق بشر در آمریکا است که توسط مرکز پایش معاونت امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر تهیه و تدوین شده است.

آمار بالای کشته شدگان بی گناه تعقیب و گریز توسط پلیس ( یو. اس .ای تودی – 11/5/94)
تحقیق و بررسی روزنامه یو. اس. ای تو دی حاکی است که در عملیات تعقیب و گریز پلیس آمریکا در بزرگراه های این کشور از سال 1979 میلادی تاکنون بیش از 5 هزار مسافر و افرادی که تنها نظاره گر بوده اند کشته شده و هزاران نفر دیگرنیز زخمی شده اند. 

حدود 30 درصد کل عملیات های تعقیب و گریز پلیس آمریکا تنها به خاطر نقض جزئی قوانین رانندگی بوده که درنهایت، منجر به تصادف های شدید و کشته و زخمی شدن افراد زیادی شده است. 

نتایج این تحقیق 4 ماهه نشان می دهد حدود 50 درصد افرادی که درعملیات تعقیب و گریز پلیس آمریکا از سال 1979 تا 2013 میلادی کشته شده اند مظنونانی نبوده اند که تحت تعقیب پلیس قرار داشتند؛ 

بلکه مسافران یا ناظرانی بوده اند که صحنه تعقیب و گریز پلیس را مشاهده می کرده اند. به طور کلی عملیات تعقیب و گریز پلیس آمریکا دراین مدت موجب مرگ بیش از 11500 نفر شده است.
شکنجه ای وحشتناک تر از غرق مصنوعی ( گاردین – 25/7/94)

آمریکایی ها بارها به علت جنایت هایی که در خصوص زندانیان گوانتانامو مرتکب شده اند مورد سوالات نهادهای حقوقی بین المللی قرار گرفته اند؛ اما آنچه امروزه مورد توجه رسانه های جهان قرار دارد: پدیده جدیدی به نام Water dousing است. 

در این نوع شکنجه، شکنجه گر فرد مظنون را به روشی وحشیانه حتی بسیار ترسناک تر از غرق مصنوعی مورد آزار قرار می دهد. در این روش فرد را در آب نزدیک به انجماد فرو برده و سپس وی را در ورقه های پلاستیکی سرد شده می پیچند. 

در این وضعیت که چشمان فرد بسته است وی احساس می کند در حال مرگ است و از نظر جسمی افتی شدید پیدا کرده و بدن وی قفل می شود. سیا گفته است تنها سه نفر را با این روش شکنجه داده است اما گزارش سنا در سال 2014 نشان می دهد حداقل سیزده تن با این روش به شدت شکنجه شده اند.

آمار وحشتناک فساد جنسی در پلیس آمریکا ( راشاتودی – 11/8/94)

تحقیقات آسوشیتد پرس نشان می دهد درجه حدود یک هزار مامور پلیس در سراسر آمریکا در شش سال گذشته به اتهام موارد متعدد جرایم جنسی از جمله تجاوز به عنف و سوءاستفاده از کودکان باطل شده و شغلشان را از دست داده اند. 

در این تحقیقات که از 41 ایالت آمریکا انجام شد تعداد و علت اخراج افسران پلیس ایالتی بین سالهای 2009 تا 2014 مورد بررسی قرار گرفت. البته 9 ایالت دیگر آمریکا و از جمله واشنگتن اطلاعات مربوطه را در اختیار محققان قرار ندادند.

جزئیات این تحقیق نشان داد که 550 افسر پلیس به علت ارتکاب اعمالی چون لواط و تجاوز به عنف اخراج شدند. از جمله قربانیان این تجاوزات جنسی کسانی بودند که افسران آنها را تهدید کرد بودند اگر نمی‌خواهند بازداشت و زندانی شوند باید اجازه دهند افسران ازآنها بهره جنسی ببرند.

440 نفر از افسران نیز به علت دیگر جرایم جنسی از کار اخراج شده اند. درحدودیک سوم از موارد، قربانیان افراد زیر سن قانونی بوده اند. اغلب قربانیان جرایم جنسی پلیس افراد کم سن و سال ، فقیر و معتاد هستند که این موارد را به مسئولان گزارش نمی کنند. رقم واقعی می تواند بسیار بیشتر ازاین باشد زیرا در تحقیقات آسوشیتدپرس فقط درباره موارد ثبت شده تحقیق شده است.

آمار بالای قتل افراد توسط پلیس (اسپاتنیک – 2/10/94)

بنابرآمار منتشره از سوی فعالان ضد خشونت، پلیس آمریکا در سال 2015، 1152 نفر را کشته است. آماری که فعالان ضد خشونت پلیس جمع آوری کرده اند نشان می دهد پلیس آمریکا تا پانزدهم دسامبر 2015 حداقل 1152 نفر را کشته است. 

بر اساس این آمار، 60 اداره پلیس این کشور اشخاص سیاه پوست را به طرز وحشیانه ای کشته اند. این گروه اعلام کرد بیشتر اداره های پلیس، آمار کشته هایی را که افسران در آن دست داشتند ارائه نکرده اند. حدود 40 درصد از افرادی که در بیش از 60 اداره بزرگ پلیس کشته شدند افراد سیاه پوست بودند.

افزایش آمار قتل و تجاوزجنسی در 2015 (خبرگزاری فرانسه – 16/10/94)

پلیس آمریکا از افزایش موارد قتل و تجاوزجنسی در شهر نیوریورک در سال 2015 خبر داد. در سال 2015، 348 مورد قتل در شهر نیوریورک گزارش شده است در حالی که در سال 2014، 333 مورد قتل در این شهر صورت گرفته بود؛ بیشتر این قتل ها با سلاح گرم صورت گرفته اند. 

مقامات آمریکایی همچنین از افزایش شش درصدی موارد تجاوز جنسی در سال 2015 در مقایسه با سال قبل از آن خبر داده و اعلام کردند تا 17 دسامبر 2015، حدود 1428 مورد تجاوز جنسی در این شهر به وقوع پیوسته است. 

آمار رسمی همچنین از افزایش 18 درصدی اقدامات خشونت امیز گروه های تبهکار در نیویورک خبر می دهد. بر اساس آمار رسمی پلیس آمریکا، اکثر قربانیان قتل ها در نیویورک مردان جوانی هستند که از لحاظ نژادی در اقلیت بوده اند. از میان آنها 64 درصد سیاه پوست، 27 درصد اهل کشورهای آمریکا لاتین، 6 درصد سفید پوست و 3 درصد آسیایی بوده اند. 

نکته قابل توجه در اینجاست که پلیس آمریکا اذعان می‌کند آمار قتل ها در نیویورک یک چهارم شهرهای شیکاگو یا فیلادلفیاست.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *