شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد/ نگاهی به فعالیت های بین المللی این رهبر ارکستر + عکس

21:32 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۱۸۳
در گزارش زیر به زندگی شخصی و حرفه ای شهرداد روحانی رهبر ارکستر نگاهی داشته ایم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، شهرداد روحانی رهبر ارکستر و موسیقیدان برجسته کشورمان هم اکنون رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارد و در سری جدید فعالیت های خود بیش از پیش بر محبوبیت خود اضافه کرد.

شهرداد روحانی در ۶ خرداد ۱۳۳۳ متولد شد.

شهرداد روحانی

پدرش رضا روحانی موسیقیدان بود. او پس از اتمام تحصیلات در هنرستان موسیقی ملی به قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی عازم وین شد.

وی در سال ۱۹۷۵۵ در رشته آهنگسازی و تنظیم موسیقی از آکادمی موسیقی وین در اتریش فارغ‌التحصیل شد. هما فریمانی مهندس معمار و اهل مشهد همسر شهرداد روحانی  است. سارا و سینا فرزندان این زوج هستند.

او دوره‌های مقدماتی موسیقی را از محضر برادر بزرگ خود فراگرفت. شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (به انگلیسی: Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد. 

شهرداد روحانی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک‌های متفاوت ساخته، بلکه جوائزی را نیز دریافت نموده است. وی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است که جوائز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر A.K.M Scholarshipp دروین پایتخت اتریش، و ASCAP Scholarship در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دریافت کرده است.

او رهبری چندین ارکستر سمفونی معتبر را به عنوان رهبر مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک مینسوتا، سمفونیک کلرادو،سمفونیک سن دیگو، سمفونیک ایندیاناپولیس، سمفونیک نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و را مورد توجه قرار داد.

روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد. این قطعه  به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد. روحانی لوح‌فشرده‌های کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی، با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال تهیه نموده است.

شهرداد روحانی

روحانی در سال ۱۹۹۹ جایزه پیکانس تایلند، که معتبرترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد. 

وی در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی فیلم نیز فعال است. آهنگ "Connies Butterfly" با شهرتی جهانی یکی از بهترین آثار وی می‌باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *