اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش احتمال وقوع سرقت در ایام نوروز/ از نصب دوربین‎های مداربسته تا استفاده از ظرفیت گشت‎های بسیج

1:00 - 02 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۸۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: به منظور کاهش احتمال وقوع سرقت در ایام نوروز افرادی که سابقه سرقت در کارنامه خود داشته‎اند و اکنون محکومیت آنان به پایان رسیده است، برای کنترل رفتاری در این ایام باید روزی یک بار به نیروی انتظامی احضار شوند.
موحدی راد دادستان زاهدان
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان درگفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، بیان کرد: مقوله پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی نیاز امروز تمامی جوامع است و دستگاه قضایی در اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم جدی است و در اجرای این مهم با هیچ کسی تعارف ندارد.

وی ادامه داد: اگر همه مسؤلان و افراد مختلف جامعه وظایف ذاتی و قانونی در حیطه مسؤولیت و مدیریت خود را به خوبی انجام دهند، دیگر شاهد وقوع جرائم و تخلفات گوناگون و تشکیل پرونده‌های قضایی نخواهیم بود.

حجت الاسلام موحدی راد استفاده از ظرفیت بسیج در افزایش ایمنی شهرها در ایام عید را موثر دانست و تصریح کرد: در صورتی که به لحاظ قانونی مشکلی وجود نداشته باشد، می توان با صدور احکام مربوطه از ظرفیت گشت های بسیج برای افزایش امنیت در شهر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از آن جایی که در این ایام مسافران اقدام به توقف در برخی میادین و پارک ها می کنند نیاز است تا شهرداری ها چند منطقه مشخص برای اسکان مسافران را تعیین و این اماکن را به دوربین مداربسته مجهز کند و ماموران نیروی انتظامی نیز در این محل ها حضور یابند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: به منظور کاهش احتمال وقوع سرقت در این ایام به زندانیانی که سابقه سرقت و یا جرم های سنگین و خشن دارند به هیچ وجه مرخصی داده نمی شود. همچنین افرادی که سابقه سرقت در کارنامه خود داشته اند و اکنون محکومیت آنان به پایان رسیده است، برای کنترل رفتاری در این ایام باید روزی یک بار به نیروی انتظامی احضار شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *