عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران است

8:21 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۸۱۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، صرف نظر از جنبه های اعتقادی، انقلابی و انسانی، در حقیقت پیشگیری و پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران است.
رضا سراج
رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه صرف نظر از نقش کلیدی سوریه در محور مقاومت، این کشور بخشی از محیط امنیتی ایران است، اظهار کرد:  این حرف بدان معناست که خطر تجزیه تمامیت ارضی سوریه، محیط امنیتی و امنیت ملی ایران را دچار مخاطره می سازد. 

وی افزود: حلب به عنوان دومین شهر سوریه، از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار بود که به فضل الهی، توسط ارتش سوریه آزاد شد؛ سیطره محور غربی، عبری، عربی بر این شهر، نقطه عزیمت تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه توسط ناتو بود که آزادسازی کامل آن پیشگیری از طرح تجزیه سوریه و منطقه محسوب می شود.

سراج ادامه داد: آزادسازی و تثبیت حلب از یک سو پایانی بر ارجحیت گزینه ی نظامی در حل بحران سوریه بود و از سوی دیگر با ایجاد دست برتر برای دولت قانونی سوریه در معادلات آینده، حرکت در مسیر سیاسی صلح را پر شتاب می سازد.

وی در پایان گفت: بنابراین عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، صرف نظر از جنبه های اعتقادی، انقلابی و انسانی، در حقیقت پیشگیری و پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *