میرباقری: نوروز 96 "علی البدل" سیروس مقدم روی آنتن شبکه یک می‌رود/ توضیحات معاون سیما درباره شبکه موسیقی، پخش صدای شجریان و سریال حضرت موسی

20:17 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۶۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
میرباقری در نشست خبری اعلام برنامه های نوروزی تلویزیون از تدارک 211 قسمت سریال برای نوروز 96 سخن گفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ دکتر میرباقری معاون سیما در نشست خبری اعلام برنامه های نوروزی شبکه های مختلف گفت: امسال شبکه های یک، دو و سه سریال نمایشی تولید امسال را دارند.

وی ادامه داد: امسال سریال  علی البدل  به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده و گروه سازنده پایتخت از شبکه یک سیما پخش می شود.

وی ادامه داد: این سریال در روند فعالیت های سیروس مقدم در واقع در اوج کار های او محسوب می شود.

میرباقری تصریح کرد: این سریال در بیرون از تهران اتفاق می افتد و در یک روستا رویدادهای آن جلوی دوربین می رود همچنین بخشی ازمحتوای این سریال به موضوع انتخابات ربط دارد. 

وی توضیح داد: در نوروز 96 سریال مرز خوشبختی ازشبکه دو و سریال خانه ما از شبکه سه پخش می شود.

معاون سیما همچنین گفت: در مجموع امسال 211 قسمت از سریال تقدیم مردم می کنیم که 89 قسمت از آنها سریال های تولیدی خودمان است.

در این نشست همچنین علیرضا برازش مدیر شبکه یک گفت: شبکه یک با شعار شبکه یک، شبکه هر ایرانی و با هدف انسجام همه مردم ایران پرسابقه ترین شبکه سیما است و تلاش می کند گفتمان انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: امسال علاوه بر سریال علی البدل بخش هایی از مستند ایران را داریم که آماده شده است.

برازش اظهار کرد: همچنین بخش دیگری را به نام ایران ما داریم که مستندهای، مستندسازان را روی آنتن می برد.

وی یادآور شد: همچنین برنامه جهان در سالی که گذشت، فینال فینال های مسابقه دست پخت و برنامه بوی عیدی در پایان شب داریم.

مدیر شبکه یک همچنین گفت: ما برنامه آفتاب شرقی ، مجموعه شکرستان و انیمیشن هایی که مرکز صبا تهیه کرده است را داریم. 

برازش همچنین تصریح کرد: شبکه یک همچنین در  پوشش برنامه سیاسی و انقلابی در قدم اول بر عهده دارد.
جعفری جلوه مدیر شبکه دو در این نشست گفت: امسال سریال مرز خوشبختی و دوبرنامه خاطره انگیز کلاه قرمزی و محله گل بلبل را داریم که علاوه بر بچه ها خانواده ها نیز مخاطبان این برنامه هستند.

وی ادامه داد: ما همچنین برنامه های اختصاصی کودکان را هم داریم که صبح و عصر پخش می شود.

جعفری جلوه تصریح کرد: همچنین مستند شهر به شهر، مسابقه محله، مسابقه بهترین شو با حضور عمو های فیتیله ای را هم داریم که روی آنتن می روند.

امسال برنامه کام شیرین با اجرای هومن نامور، مسابقه دست پخت های خودمانی، برنامه از آسمان و پخش فیلم سینمایی در بعد از ظهر را نیز داریم.

مدیر شبکه دو با اشاره به ویژه برنامه تحویل شبکه دو در محله گل و بلبل و  با حضور اعضای این محله تولید می شود.

زین العابدین  مدیر شبکه 5 با حضور در این نشست گفت: مهمترین برنامه ما بازگشت برنامه تولیدی به شبکه 5 است و در این راستا یک برنامه با رویکرد گردشگری کودک و تهران را برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین مشغول تولید دو مسابقه آتش نشان و دوره فینال مسابقه فامیلی هستیم که یکی از این دو مسابقه در نوروز روی آنتن می رود.

مدیر شبکه 5 تصریح کرد: همچنین برنامه کودک بادکنک را برای نوروز در دستور کار داریم و در حوزه نمایش نیز تولیدات نمایشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از کارهای مهران مدیری به عنوان یک سریال تامینی آمده شده و علاوه بر آن هر روز ساعت 13:30پخش فیلم سینمایی را از شبکه 5 شاهد خواهیم بود.

محمد حسین محمدزاده مدیر شکبه قرآن و معارف سیما نیز در این نشست اظهار کرد: شبکه قرآن با رویکرد ارائه برنامه با نشاط معنوی به استقبال فصل بهار می رود.

وی افزود: بالغ بر 17 عنوان برنامه جدید که برخی از آنها اواخر سال روی آنتن می رود برای مخاطبان تدارک دیده ایم و همچنین برنامه تحویل سال شبکه قرآن نیز روز نو نام دارد.

محمدزاده یادآور شد: همچنین سوره مبارکه حجرات به عنوان سوره اخلاقی قرآن کریم در نظر گرفته شده به ویژه برای افرادی که می خواهند در این دوره ارتباط معنوی تری با قرآن داشته باشند.

وی توضیح داد: کسانی که می خواهند از ابتدای سال جدید هر روز یک صفحه از قرآن را بخواهند نیز می توانند از روز اول سال با برنامه نور علی نور ارتباط برقرار کنند.

مدیر شبکه قرآن تصریح کرد: همچنین پخش برنامه شاهکار که شامل قرائت های قاریان قرآن، برنامه در حوزه مسابقات تفریح و سرگرمی، برنامه اسراء با محوریت مسابقه و یک مستند فاخر با موضوع بررسی سرگذشت علما در گذشته معاصر از دیگر برنامه های شبکه قران برای نوروز است.

وی یاداور شد: همچنین مستندی از سفر دانش آموزان به سرزمین جنوب و راهیان نور به نام سرزمین زیبا و مستند سایه رحمت نیز از دیگر برنامه های ما برای سال جدید است.

سفیدی مدیر شبکه سلامت در ادامه این برنامه گفت: رسانه ملی در شکبه سلامت به دنبال پاسخ دادن به نیازهای مردم است به همین دلیل کنداکتورمحتوای این شبکه را در چند بخش سلامت جسم،سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی تعریف کرده ایم.

وی ادامه داد: برنامه های حال خوب، همین روز همین امشب و برنامه گوشه عافیت ازجمله برنامه های نوروز 1396 است.

مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا نیز اظهار کرد: ما برای نوروز انیمیشن های شکرستان، روباه و خروس، پهلوانان، شاهنامه،حالا با ما، قهرمانان مدرسه، ماهی بادکنکی، فیلم سینمایی بی خوابی و مجموعه‌های دانا و مهسا و آقا معلم بچه ها را نیز تدارک دیده ایم.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند توضیح داد: محور مستندهای ما معرفی جاذبه و نقاط گردشگری ایران است در این راستا مجموعه سمرقند، مجموعه جدید مستند ایران و هر روز یک مستند بلند خارجی را تدارک دیده ایم.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک گفت: برنامه های شبکه کودک هم در کانال کودک و هم در کانال نهال قابل دسترسی است.

وی یاداور شد: برنامه های این شبکه از 24 اسفند آغاز می شود و تا 13 فرودین ادامه داد و در این راستا برنامه های پیم و پم، مهد پویا، سریال کنام اژدها، آبشار سرنوشت و عناصر را تدارک دیده ایم.

کاظمی مدیر شبکه نسیم ، تماشا ونمایش در این نشست اظهار کرد: شکبه نسیم به عنوان شبکه نشاط و سرگرمی برنامه هایی مختلفی از جمله خندوانه و دورهمی را تدارک دیده است و خندوانه با بخش هایی با عنوان خندانده شو و لیگ پانتومیم روی آنتن می رود.

وی اظهار کرد: همچنین سری جدید دورهمی با تغییراتی در دکور وبازیگران، برنامه گپ کوک با محور موسیقی ، ویتامین خ و برنامه کودک شو با اجرای پژمان بازغی از دیگر تدارکات ما برای نوروز است.

وی توضیح داد: در نوروز شبکه نمایش 30 فیلم جدید سینمایی دارد و در مجموع شاهد پخش 60 فیلم از این شبکه خواهیم بود همچنین شبکه تماشا نیز 6 سریال جدید را با اتمام سریال در حال پخش خود، روی آنتن می رود.

محمدی مهدی یادگاری مدیر اداره کل تامین صداو سیما در این مراسم گفت: ما در نوروز برای 120 فیلم برنامه ریزی کرده ایم و در این راستا تعدد ژانرها و تکثیر سلایق و مخاطبان مد نظر ما بوده است.

وی تصریح کرد: فیلم های بادیگارد، طعم شیرین، خیال، ماهی سیاه کوچولو، امروز، زاپاس، یاسین، خداحافظی، طولانی، تی، 22، روباه، ترنج و مذاکرات آقای عبدی را برای پخش از تلویزیون در نظر گرفته ایم.

کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه نیز در این مراسم اظهار کرد: شبکه سه از 28 اسفند به مدت 15 روز برای نوروز برنامه هایی را تدارک دیده که در این راستا ما سه روز است که ویژه برنامه تحویل سال خود را با عنوان سه ستاره که با اجرای احسان علیخانی روی آنتن برده ایم.

وی توضیح داد: کنداکتور نوروزی ما با 11 عنوان برنامه به استقبال سال جدید می رود و در این راستا مسابقه همسران، مهمان ما باشید، مستند اقلیم، سریال خانه ما، برنامه سمت خدا و یک ویژه برنامه با عنوان شیرینی خونگی را تدارک دیده ایم.

میرباقری در ادامه این نشست و در پاسخ به پرسش های مطرح شده گفت: داوود میرباقری هم اکنون در یکی از روستاهای شاهرود در حال نهایی کردن سریال سلمان است همچنین یک سریال دیگر را نیز طراحی می کند.

وی ادامه داد: برنامه هفت یکی برنامه های صداوسیما است که رویه برخی اتفاقات صورت گرفته دراین برنامه باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: درباره موفقیت اصغر فرهادی در اسکار شاید برنامه فرمول یک نخستین برنامه ای بود که به این موضوع واکنش نشان داد و سایر دوستان نیز به فراخور به این موضوع پرداختند.

معاون سیما همچنین تصریح کرد: هم اکنون تلویزیون ایران بیشترین مخاطبان را دارند و مخاطبان ما نسبت به سال گذشته 15 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از هنرمندان و عوامل تولید داخل کشور که به شبکه های ماهواره ای مهاجرت کرده بودند نیز، بازگشته اند و خواستار فعالیت در داخل کشور هستند.

وی توضیح داد: برای تحویل  سال، 5 شبکه یک، دو، سه، قرآن و افق ویژه برنامه هایی را تدارک دیده ایم همچنین درباره نقش  پر رنگ اسپانسر ها باید بگویم که ما هم راضی نیستم اما براساس آنچه که گفته شده نیمی ازبودجه صدا و سیما باید از راه مشارکتی تامین شود.

میرباقری تصریح کرد: درباره بحث موسیقی شاید کارهایی در رادیو انجام گرفته شود و در تلویزیون ما، موسیقی را همراه با تصویر داریم اما امیدواریم بتوانیم شبکه موسیقی را هم دایر کنیم.

وی توضیح داد: در رابطه با موضوع پخش نشدن آثار محمدرضا شجریان از تلویزیون در دوره خودش خواستار منع پخش این آثار شد اما شرایط تغییر کرده و به ما مواردی را انتقال داده اند و اگر این قضیه روشن شود، ما هم آن منع را برطرف می کنیم.

وی با اشاره به پروژه حضرت موسی(ع) گفت: قرارداد متن سریال حضرت موسی(ع) را زنده یاد سلحشور در زمان خود من نوشت و با توجه به اینکه این سریال جلوه های ویژه ای دارد مدت ها بر این بخش تمرکز شده بود.

وی توضیح داد: سریال های الف ویژه وجوه مختلفی در تصور و راه اندازی دارد و بیشترین تعداد الف ویژه در زمان مدیریت من ساخته و پخش شد.

معاون سیما یادآور شد: هم اکنون ساخت سریال الف ویژه به طور متوسط دقیقه ای 3 میلیون تومان هزینه دارد و ما هم اکنون یک چالش روی رقم و مدت زمان داریم و فیلم حضرت موسی(ع) را چنانچه آماده وجود داشته با همین دوستان جلو می بریم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه ثریا و اتفاقی که در مورد پخش آن رخ داد باید بگویم که ما به اندازه ای که در دولت های دیگر تحت فشار بودیم هم اکنون نیز تحت فشار هستیم اما تنها تفاوت این بود که دولت های قبلی عقل بیشتری به خرج می دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *