رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

٤٠ دانشگاه در اجرای قراردادهای پژوهشی پایین‎دستی نفت همکاری می‎کنند

22:00 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۵۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
٤٠ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور در مسیر اجرای قراردادهای پژوهشی پایین دست صنعت نفت مشارکت می کنند.
امضای قراردادبه گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از وزارت نفت، حمید آلادپوش، سرپرست اداره کل امور فناوری وزارت نفت با اشاره به قراردادهای پژوهشی صنعت نفت در بخش پایین دست که اخیرا به امضا رسید، گفت: اگرچه این قراردادها بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و ٩ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی امضا شد، اما در عمل حدود ٤٠ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در این فرایند همکاری می کنند.

وی افزود: قراردادهای پژوهشی وزارت نفت چه در حوزه بالادست و چه در حوزه پایین دست به جنب‎وجوش جامعه علمی کشور منتهی شده و بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را درگیر خود کرده است.

آلادپوش، توسعه روابط صنعت و دانشگاه را به ویژه از آن جهت که در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بسیار حائز اهمیت خواند.

١٢ قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‎دستی صنعت نفت، نهم اسفندماه امسال با حضور وزیر نفت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و هفت دانشگاه و ٢ مرکز تحقیقاتی کشور امضا شد.

بر این اساس، چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا شد و پنج قرارداد نیز بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید. همچنین سه قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *