در انتخابات شهر و روستا به صلاحیت ها به درستی رسیدگی نمی شود/ هر جا جوان آراسته و وارسته را می بینیم می گوید من شغل ندارم

9:02 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۲۶۶
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر جا جوانی آراسته و وارسته را می بینیم می گوید من شغل ندارم اظهار داشت: اینها مسائلی است که علی (ع) از آن رنج می برد و می گفتند من نمی توانم اینها را ببینم و آرام باشم.
آیت الله جنتی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با عرض خیر  مقدم به اعضا ی مجلس خبرگان رهبری که در این جلسه حضور پیدا کردند و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: مجلس خبرگان از بزرگترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود چون سر و کارش با مقام معظم رهبری و مقام ولایت است.

وی افزود: ولایت فقیه یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود از این رو با توجه به این مقام والا مجلس خبرگان و این نهاد مسئولیت بالایی دارد که این امر متوجه عزیزان ما در این مجلس است.

رئیس  مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مجلس خبرگان رهبری اعضا مسئولیت بالایی دارند از این روباید زمان را به خاطر داشته باشیم و در تمامی صحنه ها حضور پیدا کنیم و پا به پای حضرت رهبری حرکت کنیم.

آیت الله جنتی تصریح کرد: ما درگاه خدا را شکر می کنیم که بعد از رحلت امام خمینی (ره) نعمت رهبری را به ما عطا کرد ومقام معظم رهبری از هر جهت لیاقت این سمت را دارند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خبرگان باید انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند اظهار داشت: ایشان این سخن را در مورد مجلس در حوزه علمیه هم گفته اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید ببینیم که انقلابی بودن چه شرایطی دارد گفت: انقلابی بودن در یک جمله یعنی اسلام ناب محمدی داشته باشیم.

وی در تشریح سایر ویژگی های انقلابی بودن بیان داشت: انقلابی بودن یعنی علوی بودن، عاشورایی بودن، موضع گیری در هر مناسبتی در مقابل دشمنان داخل و خارج،‌ هیات من الذله،‌سیره امام و وصایای امام،‌ مقابله با ظالم ،‌ مقابل دشمنان ایستادن و طرح دوستی نریختن.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه راه اسلام راه مبارزه با دشمن است بیان داشت: الان مشکلات زیادی در ممکلت داریم که عمدتا در مشکلات معیشتی مردم است.

وی با بیان اینکه هر جا جوانی آراسته و وارسته را می بینیم می گوید من شغل ندارم اظهار داشت: اینها مسائلی است که علی (ع) از آن رنج می برد و می گفتند من نمی توانم اینها را ببینم و آرام باشم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه ما مشکلات سیاسی و فرهنگی هم داریم خاطر نشان کرد: این مشکل یک مشکل دامن گیر برای عده زیادی در مملکت است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله فتنه همچنان سرجای خود است گفت: مسئله فتنه را نباید کوچک گرفت زیرا مسئله دوم ما است اگر اول نباشد.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید به مردم فهماند هنوز فتنه خاموش نشده و فتنه یعنی براندازی اسلام، اظهار داشت: فتنه تنها براندازی نظام و انقلاب نیست.

وی افزود: دشمنی آمریکا با ما هم به خاطر دشمنی با اسلام است و آنها می خواستند به وسیله فتنه گران اسلام را نابود کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه گران مدتها مملکت را به آشوب کشاندند تا عاقبت مردم آنها را سرجایشان نشاندند خاطر نشان کرد: الان فتنه گران در جمهوری اسلامی از پست هایی برخوردار هستند و جای تاسف دارد وقتی می بینیم چگونه با بچه های حزب اللهی برخورد می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما باید اینها را به عنوان عامل نفوذی ببینیم اظهار داشت: چرا باید امروز آنها بحث آشتی ملی را مطرح کنند.

آیت الله جنتی خاطر نشان کرد: آشتی ملی یعنی چه یعنی هر کار و بلایی بر سر مملکت آوردیم ما را ببخشید چون ما می خواهیم پست بگیریم و نماینده مجلس بشویم.

وی افزود: مردم از اینها ناراضی هستند و این مسائل را به این زودی فراموش نمی کنند و علما باید این مسائل را به مردم بگویند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تریبونها در دستان شما است و مردم شما را قبول دارند بیان داشت: مسئله آمریکا را باید به مردم فهماند و نباید کسانی طرح دوستی با آمریکا را بریزند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه ما ضعیف نیستیم بیان داشت: این مملکت معادن زیرزمینی فراوان دارد و اگر از اینها استفاده شود می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان امام (ره) بیان داشت: از گرگها و درندگان برای حل مشکلات خود استمداد نکنید زیرا ابرقدرتها تنها در ظاهر ابراز دوستی می کنند.

آیت الله جنتی در ادامه به مسئله اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر رئیس جمهور در این جلسه حضور دارد جا دارد که گزارشی از اقتصاد مقاومتی ارائه دهند و اگر کارهایی شده بگویند تا مردم خوشحال شوند و اگر هم به اقتصاد مقاومتی عمل نشده از مردم عذر خواهی کنند و عذر خود را بگویند.

وی در ادامه به مسئله انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا نزدیک است.

آیت الله جنتی گفت: انتخابات شهر و روستا مصیبت است زیرا حساب و کتابی ندارد و صلاحیت ها به درستی رسیدگی نمی شود و 400هزار نفر در این قضیه ورود می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این اصل 115 قانون اساسی پیرامون بررسی صلاحیت ها بسیار عجیب و غریب است تاکید کرد: در این قانون 9 شرط برای انتخاب رئیس جمهور تعیین شده است لذا شورای نگهبان در این حیطه وظیفه سنگینی را بر عهده دارد تا تشخیص دهد که یک فرد مدیر، مدبر،‌مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند در عرصه انتخابات حضور پیدا کند.

جنتی تاکید کرد: مردم باید بدانند چه کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند و ما نیز باید بر مشارکت بالای مردم در انتخابات تاکید کنیم.

وی تصریح کرد: باید مردم در قبال انتخابات احساس وظیفه کنند و ما هم باید از همه مردم دعوت کنیم که در این عرصه مهم حضور پیدا کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم مجلس خبرگان رهبری در این دوره نیز به مانند ادوار دیگر موضع گیری هایش بر اساس مواضع امام و رهبری باشد گفت: امیدواریم این سخنرانی های سالانه که در اجلاس خبرگان صورت می گیرد مفید باشد و ما در پایان این دوره سرافراز باشیم.

آیت الله جنتی با گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جای آیت الله هاشمی رفسنجانی که از اعضای مجلس خبرگان رهبری بود در بین ما خالی است.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی در انقلاب نقش زیادی را ایفا کردند و زندان رفتند و شکنجه دیدند امیدواریم روح ایشان قرین رحمت قرار گرفته و یادشان در خاطره ها بماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امیدواریم تمامی ما راه امام (ره) را ادامه دهیم و به برکت امام زمان این مملکت از خطرها دور باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *