سالیانه 3 میلیون خودرو تولید خواهیم کرد/ 50 درصد تولیدات طراحی بومی دارد

13:07 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۰۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیا اینکه محصولات جدید خودرویی در راه است، گفت: دو قرارداد جدید خودرویی در فروردین سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که باید ٥٠ درصد محصولات تولیدی صنعت خودرو با طراحی و برند داخلی عرضه شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم رونمایی کوییک در شرکت سایپا، با بیا اینکه در گذشته مدیریت ضعیف و مشکلات مالی، سایپا را از مسیر خود خارج کرد، اظهار کرد: مسائل مالی در سایپا از مسائل فنی پیشی گرفته بود و با توجه به این مسائل یک مدیر مالی برای سایپا انتخاب شد.

وی افزود: از سال ٨٩ تا به امروز، شرکت سودده خواهد شد و سیاست وزارت بر آن است خطوط با توجه به تجارب جهانی کاملاً مشخص شود و شده که سیاست خودرو بر آن است ٣ میلیون خودرو در کشور تولید شود که نیمی از آن به صورت مشارکت با برندهای مطرح جهان و مابقی با طراحی و برند داخلی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو قراردادمنعقد شده خودرویی گفت: دو قرارداد دیگر در فروردین ماه به امشا خواهد رسید و این در حالی است که در قطعه سازی تلاش بسیاری شده اما بایر حجم سرمایه گذاری افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ١٨ درصد از تولید ناخالص صنعت را برعهده دارد و در سال جاری این صنعت رشد ٤٠ درصدی را تجربه کرده است.

نعمت زاده با بیان اینکه محصولات جدید خودرویی در راه است، تاکید کرد: صنعت باید مولد سرمایه باشد و از سوی دیگر موضوع رضایتمندی مشتریان بسیار حائز اهمیت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *