تیم ملی تکواندوی "افغانستان" در مسابقات دهه فجر ایران شرکت می کند

23:40 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۷۹۹
رئیس واحد هماهنگی کمیته ملی المپیک افغانستان اعلام کرد که تیم ملی تکواندوی افغانستان ماه آینده برای شرکت در رقابت های تکواندوی دهه فجر به ایران اعزام خواهد شد.
تیم ملی تکواندوی
 
به گزارش سرویس بین الملل غلام ربانی روز یکشنبه گفت: تیم دوم افغانستان مرکب از مهاجران افغان مقیم ایران نیز در رقابت های تکواندوی دهه فجر حضور خواهد یافت.
 
وی افزود: شرکت تیم های ملی تکواندوی افغانستان در مسابقات دهه فجر ایران و مبارزه با تکواندوکاران ایرانی برای ورزشکاران ما از اهمیت بالائی برخوردار است.
 
رئیس واحد هماهنگی کمیته ملی المپیک افغانستان گفت که تکواندو کاران ایران صاحب عنوان های قهرمانی جام جهانی هستند و این رشته ورزشی در ایران 3 میلیون ورزشکار دارد و دارای تجربه های گران قیمتی در این رشته هستند.
 
وی افزود که حضور تیم های ملی افغانستان در مسابقات دهه فجر ایران از نظر کسب امتیاز برای راه یابی تکواندوکاران افغان در رقابت های جهانی دارای اهمیت است؛ زیرا امتیازهای کسب شده تکواندوکاران کشورها در تمامی مسابقه های بین المللی از جمله رقابت های دهه فجر ایران در راه یابی به این مسابقات نقش دارد.
 
به گفته رئیس واحد هماهنگی کمیته ملی المپیک افغانستان، امتیازهای تمامی رقابت های بین المللی برای راه یابی به مسابقه های جهانی از جمله رقابت های جهانی 2020 توکیوی ژاپن محاسبه خواهد شد.
 
وی افزود:2 تکواندو کار افغان اوائل سال 2017 در رقابت های بین المللی امارات در جمع 35 کشور توانستند دو مدال برنز را کسب کنند که این مدال ها نیز در راه یابی افغانستان به مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان در توکیو موثر است.
 
تیم ملی تکواندوی افغانستان در رقابت های بین المللی امارات یک مدال برنز در رقابت های مردان و یک مدال برنز در مسابقه های زنان کسب کرده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *