رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برای خانه تکانی این نکات را فراموش نکنید

5:30 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۲۵۹
شست و شو و خانه تکانی در روزهای پایانی سال در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشتی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد که لازم است در این مواقع نکاتی رعایت شود.
برای خانه تکانی این نکات را فراموش نکنیدبه گزارش گروه فضای مجازی ، فرجود شکوهی فیزیوتراپیست و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رعایت نکات ایمنی و بهداشتی اسکلتی –عضلانی هنگام خانه تکانی گفت: کسانی که کمردرد یا سابقه آن را دارند، باید از شستن و حمل فرش ها و موکت خودداری کنند زیرا وزن فرش خیس چند برابر فرش خشک است که در موارد متعدد شاهد بوده ایم این کار عامل ایجاد کمردرد و تشدید آن شده است.

وی بیان کرد: افراد در خانه تکانی ها حجم کارهای چندین و چند روز را در یکی دو روز خلاصه نکنند، زیرا اسکلت بدن آمادگی این حجم کار سنگین را ندارد.

این متخصص فیزیوتراپی تصریح کرد: علاوه بر این موارد لازم است که در نصب پرده از استحکام نردبان و چهارپایه اطمینان خاطر پیدا کنید زیرا سقوط از آنها عامل شکستگی های بسیاری از استخوان های بدن می شود.

شکوهی بیان کرد: در حمام و شستشوی آن از دمپایی عاج دار استفاده کنید زیرا سرخوردن با آن موجب شکستگی می شود. 

وی توصیه کرد: پیشنهاد می شود افراد به منظور پیشگیری از این آسیب ها به نزدیکترین کلینیک فیزیوتراپی محل کار یا سکونت خود مراجعه و مشاوره های لازم را دریافت کنند تا با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خانه تکانی کرده و کمترین آسیب را به مفاصل بدن وارد کنند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *