روایت وابسته نظامی سابق ایران در عربستان سعودی از حضور مستشاری در سوریه

7:56 - 14 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۶۱۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
آرانی گفت: به عنوان کشوری که بیشترین شهید ترور را در جهان داریم در مقابله با تروریسم و در پاسخ به تقاضای دولت ها حضوری فعالانه خواهیم داشت.
منصوری آرانی
عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، استاد دانشگاه نظامی دافوس و وابسته نظامی سابق ایران در عربستان سعودی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با تاکید بر اینکه، "اگر کشوری دارای عمق استراتژیک نباشد تاثیرات آن کشور در راهبردهای بین المللی، تاثیرات عمیق و همه جانبه ای نیست، اظهار کرد: شاخص های انقلاب ما با محوریت مضامینی چون عدالت خواهی، اخلاق، الگوسازی در بعد فرهنگی و اجتماعی و مهمتر از همه ظلم ستیزی بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که در سوریه اتفاق افتاده حرکت تروریسم برای تحت فشار قرار دادن مردم سوریه بود و ما برای آنکه آرمانهای مان را فراموش نکنیم 6 سال است که برای کمک به مظلومان سوریه اقدامات مستشاری انجام می دهیم کمانکه در فلسطین هم بر مبنای همین اعتقاد حرکت کردیم. نقش ایران در مبارزه با تروریست ها در افغانستان، عراق، فلسطین و سوریه ناشی از همین تفکر است.

منصوری آرانی اضافه کرد: همین تفکر برای ما عمق استراتژیک ایجاد کرده است تفکر کمک به مظلومان توسط جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق با یکسری اعتقادات مذهبی نیز گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان کشوری که بیشترین شهید ترور را در جهان داریم در مقابله با تروریسم و در پاسخ به تقاضای دولت ها حضوری فعالانه خواهیم داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *