از بهبود در فضای کسب‌وکار تا رشد 26 درصدی درآمدهای مالیاتی/جاده‌های ایران چشم انتظار خودروهای برقی

13:11 - 13 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۷۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته خبر از بهبود 32 پله ای در زمینه فضای کسب و کار، رئیس سازمان مالیاتی از رشد 26 درصدی درآمدهای مالیاتی و معاون وزیر نیرو صحبت از امادگی این وزارت خانه در تامین انرژی خودروهای برقی به میان آوردند.
اقتصاد در هفته ای که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی گفت: عدم دريافت ماليات موجب كسری بودجه و در نهايت قرض گرفتن از بانك ها، بازار سرمايه و وابستگی بيشتر به درآمدهای نفتی خواهد شد كه اين امر موجب افزايش تورم و كاهش بهره وری در سطح اقتصاد خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ؛ معدن و تجارت با بيان اين كه ايران در نوآوری از ۱۳۸ کشور در رتبه ۸۹ جهان قرار دارد گفت : ایران امروز از نظر فضای کسب و کار از میان ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۰ قرار دارد که ۳۲ رتبه در این دولت بهبود یافته است.

سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: حدود 720 هزار میلیارد ریال مالیات و 100 هزار میلیارد ریال عوارض تا پایان بهمن ماه دريافت شده که در مقایسه با سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بخش اعظم آلایندگی ها به حوزه حمل و نقل باز می‌گردد، از این رو استفاده از خودروهای برقی ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی زیست محیطی را کاهش می دهد.

وی در ادامه توضیح داد: تمام  زیرساخت های وزارت نیرو برای تامین انرژی خودروهای برقی آماده است و ارسال بسته قانونی راهکار توسعه این خودروها به حساب می آید.

مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ هزار کیلومتر مربع، پهنه اکتشافی به دست آمده است گفت: ۱۰۰درصد معادن کوچک و متوسط به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مسعود رحیمی مدیركل ریالی و نشر بانك مركزی گفت: از ٢١ اسفندماه توزیع اسكناس نو آغاز خواهد شد و این در حالی است كه به درخواست بانك ها از ٢٠ اسفند تا ١٥ فروردین سقف برداشت افزایش خواهد یافت.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به افزایش مجدد قیمت تخم‌مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ در هفته آینده به 7 هزار و 500 تومان خواهد رسید و در ایام نوروز هم بیش از این افزایش قیمت نخواهیم داشت.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر امکان برداشت میوه و صیفی‌جات در جنوب کشور با مشکل روبرو است و کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت انواع مرکبات و صیفی جات شده است.

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان، گفت: ایران خود یکی از تولیدکنندگان البسه در سطح گسترده بوده اما به دلیل حمایت نشدن بنگاه‌های تولیدی از سوی دولت و پرداخت تسهیلات توسط دولت‌های همسایه به خصوص ترکیه به تولید کنندگان البسه این کشور، دیگر جایی برای عرضه محصولات داخلی باقی نمانده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *