اعدام 5 نفر از مقامات امنیتی کره شمالی/ نقش پیونگ یانگ در قتل برادر کیم جونگ اون

17:32 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۷۷
مقامات اطلاعاتی کره جنوبی ادعا کرده‌اند که وزارت امنیت ملی و وزارت امور خارجه کره شمالی در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی دست داشته‌اند.
 قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی ادعا کرده‌اند که وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه کره شمالی در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی دست داشته‌اند.

مقامات اطلاعاتی «سئول» با ارائه گزارشی ادعا کرده‌اند که از 8 مظنون  متهم به قتل «کیم جونگ-نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی ، 4 تن در ارتباط با وزارت امنیت داخلی و دو تن نیز در ارتباط با وزارت امور خارجه کره شمالی هستند.

این مقامات کره جنوبی ادعا کرده‌اند که برادر ناتنی «کیم جونگ-اون»، به وسیله عواملی از سوی پیونگ‌یانگ در مالزی به قتل رسیده است.

 مقامات اطلاعاتی سئول علاوه بر این در گزارش خود ادعا کرده‌اند کره شمالی  5 تن از مقامات امنیتی را به دلیل ارائه گزارش‌های غلط به رهبر کره شمالی روز دوشنبه اعدام کرده است.

کیم جونگ-نام روز 13 فوریه در حالی که قصد سفر به «ماکائو» را داشت در فرودگاه کوالالامپور به وسیله دو زن مورد حمله واقع شد و به قتل رسید.

پلیس مالزی روز جمعه گذشته اعلام کرد: عامل اعصاب «وی-ایکس»، نوعی گاز شیمیایی کشنده، که در ساخت سلاح‌های شیمیایی به کار می‌رود و در لیست سازمان ملل نیز جزء سلاح‌های کشتار جمعی قرار دارد، در قتل کیم جونگ-نام به کار رفته است.

کره شمالی نیز تحقیقات پلیس مالزی در راستای این پرونده را پر از تناقض عنوان کرده و اعلام کرده است که تحقیقات پلیس مالزی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.

مقامات آمریکا و کره جنوبی نیز ادعا می‌کنند که وی به وسیله عواملی از سوی کره شمالی به قتل رسیده است.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *