استقبال بخش خصوصی برای توسعه انرژی‌های تجديدپذير

22:00 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر امسال نشان می‌دهد سیاست‌های وزارت نیرو برای حمایت از تولیدات داخلی و بومی‌سازی تولید تجهیزات الکترونیک به‌ویژه در حوزه انرژی‌های بادی و خورشیدی مؤثر بوده است.
هوشنگ فلاحتیانبه گزارش گروه اقتصاد ،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نيرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان با حضور در نهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: تفاوتی که نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته دارد، افزایش انگیزه و رغبت بیشتر بخش خصوصی برای ورود به این عرصه و سرمایه گذاری در آن است.

وی افزود: نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر امسال نشان می‌دهد سیاست‌های وزارت نیرو برای حمایت از تولیدات داخلی و بومی سازی تولید تجهیزات الکترونیک به‌ویژه در حوزه انرژی‌های بادی و خورشیدی جواب داده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نمایشگاه امسال هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان و هم از نظر تنوع محصولات و کشورهایی که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، پررونق‌تر از سال‌های گذشته است.

فلاحتیان ادامه داد: علاقمندی شرکت‌های داخلی برای تکاپو در این عرصه این نوید را به ما می‌دهد که انشالله در سال‌های آتی شاهد خودکفایی کشور در ساخت توربین‌های بادی و پنل های فتوولتاییک باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تأکید کرد: روند دنیا نشان می‌دهد که قیمت ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر سال به سال در حال کاهش است و این امر ساخت نیروگاهای تجدیدپذیر و توسعه آن‌ها در کشور را توجیه پذیر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تعرفه‌های  تعیین شده برای خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش، فضا را برای فعالیت هر چه بیشتر بخش خصوصی فراهم کرده است.   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *