ضرورت شناسایی به موقع ریشه های ایجاد ناهنجاری به منظور کاهش آسیب های اجتماعی

19:20 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‎پور گفت: شناسایی به موقع ریشه‎های ایجاد فقر و ناهنجاری، توجه به اخلاقیات، کانون خانواده ، فرهنگ و اعتقادات مذهبی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس كل دادگستری استان گیلان در جمع در چهارمین گردهمایی فصلی مدیران ، معاونین و رؤسای کمیته های امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اقدامات مهم این نهاد مردمی افزود : بعد از گذشت 38 سال همچنان بر پایه مشارکت مردم و کمک به نیازمندان استوار است.

وی با اشاره به روند تاسیس كمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات ارزنده این نهاد انقلابی یاد و خاطر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت. 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه  با بیان اینکه عمل رسیدگی به امور نیازمندان یکی از امور ارزشمندی است كه آثار آن در دنیا و آخرت در زندگی خدمت گزاران  از طرف خداوند متعال وعده داه شده است افزود : کمیته امداد یک نهاد تاثیرگذار در کاهش فقر است ، یکی از ویژگی های کم نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به موضوع مردم سالاری است که یکی از اساسی ترین و ماندگارترین پایه اصولی نظام بعد از اسلامیت و پذیرفتن مکتب الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مبحث مردم سالاری باید در عمل بروز و ظهور پیدا کند تصریح کرد : امام (ره) بر پایه همین موضوع و با هدف رسیدگی به امور محرومان و مستضعفین جامعه که صاحبان اصلی انقلاب هستند اقدام به تاسیس کمیته امداد کرد و این نهاد مردمی بعد از گذشت 38 سال همچنان بر پایه مشارکت مردم و کمک به نیازمندان استوار است.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد : شناسایی به موقع ریشه های ایجاد فقر و ناهنجاری، توجه به اخلاقیات ، کانون خانواده ، فرهنگ و اعتقادات مذهبی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

سیاوش پور اشتغال را یكی از مهمترین دغدغه های مسئولین دانست وافزود: 76% از مجرمینی كه دستگیر میشوند بیكار بوده و یا شغل ثابتی ندارند.

وی  مشكل اشتغال را از نگرانی های اساسی  افراد مددجو دانست و تصریح كرد: در صورت آموزش و یادگیری راهی برای كسب درآمد،  این افراد می توانند امید بیشتری برای بهبود زندگی و آینده خود داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با اشاره به  اینکه استان از مواهب خدادادی فراوانی برخوردار است  ولی نیروی کار آماده برای بهره برداری از این امکانات وجود ندارد و کمتر دیده می شود که مردم به اشتغال زایی بپردازند اظهار کرد : ارائه آموزش لازم و فراهم آوردن زمینه های اشتغال خانواده ها یکی از راه های اثرگذار در کاهش فقر در جامعه است  و کمیته امداد می تواند در مسیر توانمندسازی خانواده ها بر پایه ایجاد شغل برای آنها گام های ارزنده ای بردارد که این مسئله نیازمند حمایت همه جانبه دولت و مسئولین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *