صلح و سازش 34 درصدی پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در جیرفت

11:17 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علی انجم آمار پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت در سال جاری را 8هزار و 820 فقره پرونده اعلام کرد و گفت:۳۴ درصد پرونده‌های مختومه منتهی به صلح و سازش شده که این آمار در مقایسه با میانگین آمار کشوری قابل توجه و اهمیت است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، احمد علی انجم روز در سمینار آموزشی کنترل خشم و مبانی صلح و سازش، آمار پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف این شهرستان  در سال جاری را   8هزار و 820 فقره پرونده اعلام کرد و گفت: ۳۴ درصد پرونده‌های مختومه منتهی به صلح و سازش شده که این آمار در مقایسه با میانگین آمار کشوری قابل توجه و اهمیت است.

وی بیان داشت: فلسفه وجودی شوراها، ایجاد صلح و سازش است و حدود صلاحیتهای رسیدگی شورا در دعاوی مالی نباید مانع این مهم شود.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اضافه کرد: تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف در اجرای وظایف خود ستودنی است و این نهاد بار عظیمی را از دوش دستگاه قضایی بر میدارد به گونه ای که محاکم با فراغت بیشتری می توانند در دادگاه ها به کار خویش سرعت بخشند.

این مقام قضائی  با تجلیل از عملکرد کارکنان این شورا ابراز داشت: با توجه به اینکه شکل گیری اولیه پرونده در شورا انجام می شود لازم است اعضاء شعبه به ادله مدعی توجه کرده و آیین دادرسی مدنی را با دقت اجرا کنند.

احمد علی انجم روز با بیان  نکات آموزشی پیرامون ادله اثبات دعوی و طریقه رسیدگی ،گفت:هرچند که شوراها صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا سقف بیست میلیون تومان دارند اما اعضاء شعب نباید از فلسفه اصلی شوراها که همانا ایجاد صلح و سازش است غافل شده و صرفا به صدور رای در پرونده ها توجه کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *