"افغانستان" اصلى‌ترین قربانى موادمخدر در جهان است

14:14 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۴۳۳۲
وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: دولت افغانستان اراده قوى براى مبارزه با مواد مخدر دارد و نباید افغانستان را عامل اصلى تولید مواد مخدر در جهان دانست.
به گزارش سرویس بین الملل سلامت عظیمى وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان اراده قوى براى مبارزه با مواد مخدر دارد. چالش‌هاى بسیارى در مسیر مبارزه با موادمخدر در افغانستان وجود دارد که دولت عزمى جدى در برخورد با آن دارد.
 
وى ادامه داد: نباید افغانستان را عامل اصلى تولید موادمخدر در جهان دانست اگر رمزگشایى کنیم می‌بینیم که افغانستان سبب این پدیده شوم نیست و اصلى ترین قربانى موادمخدر در جهان است.  
 
وزیر مبارزه با موادمخدر افغانستان تصریح کرد: امروز افغانستان ٣ میلیون معتاد دارد و گروه‌هاى افراطى و مخالف دولت شدیداً از این راه کسب درآمد می‌کنند و قدرت خود را افزایش می‌دهند و این در حالى است که دولت افغانستان هیچ نفعى از این تجارت شوم نمی‌برد.
 
یادآور می شود؛  تا سال ٢٠١٩ افغانستان با حمایت جامعه جهانى و کشورهاى دوست سطح کشت مواد مخدر در کشور به زمان قبل از طالبان باز می‌گردد.  
 
وزیر مواد مخدر افغانستان ضمن اشاره به دلایل کشت زیاد مواد مخدر در افغانستان گفت: کشت کوکنار در افغانستان دولت را نگران کرده است. عدم توجه جدى؛ کمبود بودجه، نبود هماهنگى بین کشورهاى همجوار و نبود مراکز ترک اعتیاد در افغانستان کشت مواد افیونى را افزایش داده است.  
 
/انتهاى پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *