روند کنونی توسعه فاز ١١ پارس جنوبی به قوت خود باقی است

5:15 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۱۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ابطال مصوبه شورای اقتصاد مربوط به توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، ناظر بر قرارداد بیع متقابل اقاله شده این فاز در سال ١٣٩١ است و تغییری در روند فعلی توسعه فاز ١١ ایجاد نمی‎کند.
به گزارش گروه اقتصاد ، مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: ابطال مصوبه شورای اقتصاد درباره طرح توسعه فاز ١١ پارس جنوبی از سوی دیوان عدالت اداری، مربوط به قرارداد این طرح است که به روش بیع متقابل با استفاده از روش ترک تشریفات مناقصه در خردادماه سال ١٣٨٨ با شرکت CNPCI منعقد شده بود. این قرارداد در فروردین ماه ١٣٨٩ نافذ و متعاقبا در مردادماه ١٣٩١ با توافق طرفین اقاله شد.

بر اساس این گزارش، ابطال مصوبه شورای اقتصاد که ناظر بر قرارداد بیع متقابل اقاله شده به شرح یاد شده است، با مجوز انعقاد HOA اخیر بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت های توتال، CNPCI و پتروپارس که با رعایت ماده ١١ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت صادر شد، هیچ ارتباطی ندارد و تغییری در روند فعلی توسعه فاز ١١ پارس جنوبی با طرف های مذاکره ایجاد نمی‎کند.

شرکت ملی نفت ایران به استناد ماده ١١ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ١٩/٢/١٣٩١ با تایید وزیر نفت و رعایت آئین‎نامه معاملات این شرکت مبادرت به انعقاد توافقنامه اصولی (HOA) با شرکت های توتال، CNPCI و پتروپارس کرده است تا با شرکت‎های مذکور درباره توسعه این فاز بر اساس شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز مصوب سال ١٣٩٥ هیئت وزیران، قرارداد توسعه فاز ١١ را منعقد کند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *