هشدار "فرمانده ارتش هند" به دخالت مردم در عملیات علیه شبه نظامیان در کشمیر

15:20 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۸۷
فرمانده ارتش هند روز شنبه در سخنانی نسبت به سنگ پرانی و دخالت مردم محلی کشمیر در عملیات نظامی علیه شبه نظامیان هشدار داد.
هشدار
به گزارش سرویس بین الملل بیپن راوات روز شنبه در سخنانی در سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر از مقامات محلی ایالت جامو و کشمیر خواست که با ارتش برای جلوگیری از پرتاب سنگ از سوی مردم محلی همکاری کنند.
 
وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش می کنند که در برخورد با شبه نظامیان تعداد تلفات غیر نظامیان را کاهش دهند افزود:به این دلیل عملیات ارتش درکشمیر با محدودیت روبرو است.
 
فرمانده ارتش هند همچنین در نشستی با مقامات امنیتی راهکارهای کاهش تلفات نیروهای نظامی در مبارزه با شبه نظامیان را بررسی کرد.
 
پیش از این نیز بیپن راوات فرمانده ارتش هند گفته بود دخالت افراد محلی در عملیات مبارزه با شبه نظامیان در کشمیر باعث افزایش تلفات نیروهای امنیتی شده است.
 
حمله شبه نظامیان در روز پنجشنبه به کاروان نیروهای امنیتی درمنطقه شوپیان در جنوب هند سه نیروی نظامی کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.
شبه نظامیان هفته گذشته نیز در حمله ای با پوشش افراد محلی چهار سرباز هندی را به قتل رساندند.
 
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *