"پاکستان و افغانستان" به استقلال و تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند

10:11 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۸۱
رهبر حزب عوامی ملی پختونخواه گفت: پاکستان و افغانستان با احترام گذاشتن به استقلال یکدیگر، باید با دشمن مشترک مبارزه کنند و پناه دادن مخالفان کار درستی نیست.
به گزارش سرویس بین الملل محمود‌خان‌اچکزی رهبر حزب عوامی ملی پختونخواه  گفت: پاکستان و افغانستان با احترام گذاشتن به استقلال یکدیگر تمامیت ارضی همدیگر را بپذیرند.
 
وی افزود: پاکستان و افغانستان باید با دشمن مشترک مبارزه کنند و پناه دادن مخالفان کار درستی نیست.
 
اچکزی تأکید کرد: پاکستان و افغانستان باید به فکر همکاری برای پیشرفت یکدیگر باشند بنابراین در این شرایط نباید به تنش‌ها دامن بزنند و اختلافات را بیشتر کنند.
 
رهبر حزب عوامی ملی پختونخواه ادامه داد: مهاجران افغانستانی به میل خود یا ما به پاکستان مهاجرت نکرده‌اند بلکه طبق قرارداد سازمان ملل متحد در کشور ما حضور دارند.
 
وی افزود: طبق قوانین سازمان ملل متحد باید به مهاجران افغانستانی اجازه دهیم بدون هیچ دغدغه‌ای در پاکستان زندگی کنند زیرا این زندگی حق آنها است.
 
به گزارش دیلی پاکستان، اچکزی تصریح کرد: برخی سعی دارند پشتون‌ها را تروریست معرفی کنند اما تاریخ شاهد است که ما نه تروریست هستیم و نه فرقه‌گرا.
 
محمود‌خان‌اچکزی گفت: در عملیات‌های تروریستی و تنش بین پاکستان و افغانستان از همه بیشتر پشتون‌ها آسیب دیدند بنابراین درست نیست که تروریسم معرفی شوند.
 
وی افزود: پشتون‌ها از سرزمین خود دفاع کردند و هرگز در برابر تجاوز دیگران سکوت نکرده‌اند اما تروریست نیستند.
 
رهبر حزب عوامی ملی پختونخواه بیان کرد: به دوستان خود در پاکستان گفته‌ام که اگر سیاست این کشور تغییر نکند جنگ در منطقه ادامه پیدا می‌کند و همه آسیب خواهند دید بنابراین بهتر است در سیاست‌های خود تجدید نظر کنیم.
 
وی افزود: همه کشورها از جمله آمریکا و روسیه در جنگ افغانستان شرکت داشته‌اند زمان آن رسیده که این کشورها صلح و ثبات در افغانستان را تضمین کنند.
 
اچکزی تأکید کرد: اگر آمریکا و روسیه صلح در افغانستان را تضمین کنند و به دخالت خود در این کشور پایان دهند پاکستان و افغانستان می‌توانند نسبت به یکدیگر متعهد باشند و جنگ را پایان دهند.
 
محمود‌خان اچکزی گفت: پاکستان و افغانستان باید یک تعهد بین المللی بدهند که دشمنان یکدیگر را پناه نمی‌دهند و برای آنها سلاح فراهم نخواهند کرد.
 
صحبت‌ها اچکزی در حالی مطرح می‌شود که پاکستان مرزهای خود با افغانستان را بسته و مناطقی از این کشور را که گفته می‌شود مخفی‌گاه تروریست‌ها است با توپخانه و موشک هدف قرار می‌دهد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *