انتخابات فدراسیون "فوتبال افغانستان" توسط فیفا تحریم شد

11:30 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۸۰
دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید، به دلیل دخالت برخی از اعضای مجلس نمایندگان در امور انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان، فیفا با تصمیم برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان مخالفت کرده است.
انتخابات فدراسیون به گزارش سرویس بین الملل سید علیرضا آقازاده دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید، به دلیل دخالت برخی از اعضای مجلس نمایندگان در امور انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان، فیفا تصمیم با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان مخالفت کرده است.
 
دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان امروز در کابل در یک نشست خبری اعلام کرد با توجه به مختل ساختن روند انتخابات توسط برخی نمایندگان مجلس و یکی از نامزدان ریاست این نهاد، فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان را تا زمان نا مشخصی به تعویق انداخته است.
 
بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا، دخالت سیاسی در امورات فدراسیون فوتبال هر کشور تخطی به حساب می آید و مطابق با قوانین بین المللی فدراسیون آن کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.
 
حکم رسمی فیفا که صبح امروز به مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان فرستاده شده است این چنین است: بر اساس اطلاعاتی که در دست ما قرار دارد، واضح است که در چنین شرایط برگزاری یک انتخابات صلح آمیز، شفاف، مناسب و مطابق به قوانین و ماده های اساسنامه فدراسیون فوتبال افغانستان امکان پذیر نیست.
 
با در نظر گرفتن شرایط موجود، فیفا در شرایطی قرار ندارد که با استفاده از فرستادن یک نماینده وضعیت را از نزدیک بررسی نموده و انتخابات را نظارت کند.
 
برای جلوگیری از تشدید وضعیت بحرانی به وجود آمده در فدراسیون فوتبال افغانستان، فیفا توصیه می نماید تا هنگامی که وضعیت به حالت عادی بر نگردد و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم در یک محیط آرام به دور از مداخله‌ها تضمین نشود فدراسیون فوتبال افغانستان این انتخابات را برگزار نکند .
 
در بخش دیگر این نامه فیفا نوشته است که این موضوع در نشست کمیته عضو فیفا که قرار است در نیمه های ماه آوریل 2017 برگزار گردد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم تازه گرفته خواهد شد.
 
رهبری فدراسیون فوتبال افغانستان مکلف است تا بدون هیچ ممانعتی امور روزمره فدراسیون را به پیش ببرد اکنون فدراسیون فوتبال افغانستان از این وضعیت به صورت جدی نگران و تاکید می‌کند، که نهادهای سیاسی نباید در امور داخلی این فدراسیون دخالت کنند.
 
دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان  هشدار داده است که با توجه به دست آوردهای چند وقت اخیر فوتبال افغانستان، این نهاد اجازه نخواهد داد تا فوتبال افغانستان از سوی فدراسیون جهانی به تعلیق درآید.
 
قرار بود در تاریخ 16 فروردین/ حمل  انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شود، اما دخالت برخی از اعضای مجلس نمایندگان سبب شد این انتخابات توسط  فیفا تحریم شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *