باید تلاش کنیم تا فرهنگ وکالت در کشور نهادینه و همگانی شود

19:20 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۵۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدائیان گفت: برای کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی و جلوگیری از طرح دعاوی واهی یا اشتباه در محاکم باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، هفتمین همایش وکلاء و مشاورین حقوقی استان همدان با حضور مسئولین عالی قضایی کشور و استان همدان و نیز حقوقدانان، وکلاء و مشاورین حقوقی با عنوان نهاد وکالت، دفاع از دستاوردهای ملی و منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه در این همایش با اشاره به جایگاه وکالت در تمام جوامع بشری به لحاظ رسالت وکیل در دفاع از عدالت و احقاق حقوق انسان‌ها عنوان کرد: عدالت در شرع مقدس اسلام نیز از شأن منحصر به فردی برخوردار است و یکی از اهداف ارسال پیامبران و معیار تقوا محسوب می‌شود  که وکیل در انجام وظیفه خود تحقق این عدالت را در نظر دارد.

خدائیان اظهار کرد: در موضوع قضاوت و وکالت، انسان بعنوان اشرف مخلوقات است و این شأن اهمیت خاص این امور را نشان می‌‎دهد. 

وی افزود: یک وکیل باید در محاکمات خالی از حب و بغض و کینه و بصورت آزادانه و بدون ترس به احقاق حقوق بپردازد.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود با آسیب شناسی حوزه وکالت، نگاه تجاری به امور وکالت، عدم توجه به شأن آنان و انتظار و توقع غیر واقعی مردم از وکلاء را بعنوان بخشی از چالش‌های امر وکالت عنوان کرده و بیان کرد: برای کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی و جلوگیری از طرح دعاوی واهی یا اشتباه در محاکم باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود.

این مقام قضایی با ضروری دانستن تخصصی شدن وکالت در دادگاه‌ها تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ وکالت نهادینه و همگانی شود و اختلافات و دعاوی با حضور وکیل حل و فصل شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *