تعیین شعبات ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی

12:00 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نجفی گفت: شعبه دادستانی و شعبه 101 دادگاه کیفری 2 به عنوان شعبات ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده اند.
تعیین شعبات ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتینجفی رئیس دادگستری آذرشهر از توابع  آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان آذرشهر خبر داد و گفت : دادگستری آذرشهر جهت اجرا و اعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی اوّلین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را در راستای رصد و پایش مستمر امور تشکیل داد.

وی ادامه داد: درصددیم با استفاده از ظرفیت دستگاههای عضو، تدابیر و تمهیدات لازم را نسبت به اجرا و اعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی در سه مرحله قبل و در حین و بعد از برگزاری انتخابات را اتخاذ کنیم.

نجفی تصریح کرد: این ستاد حق دخالت و حق نظارت در انتخابات را ندارد؛ وظیفه ستاد صرفاً پیشگیری و در صورت وقوع جرم برخورد قضایی است.

وی افزود: شعبه دادستانی و شعبه 101 دادگاه کیفری 2 به عنوان شعبات ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده اند؛ هر یک از اعضای ستاد هرگونه اطلاعاتی در همین خصوص بدست آورند سریعاً به این ستاد اطلاع دهند تا اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *