بخش زیادی از تحریم های بانکی مربوط به برجام باقی مانده است

12:15 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۹۰۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بخش زیادی از تحریم های مربوط به مبادلات بانکی که قرار بود با توافق برجام رفع شود هنوز باقی مانده است.

بخش زیادی از تحریم های بانکی مربوط به برجام باقی مانده است

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: پیش از امضای توافق برجام تحریم ها در چند حوزه بانکی ،‌بیمه ای و دارایی و برخی از بخش های دیگر وجود داشتند که پس از توافق برجام بخشی از آنها لغو شدند.

وی افزود: پس از توافق برجام مهمترین مشکلات ما در حیطه مبادلات بانکی است به گونه ای که ما هنوز پس از گذشت یکسال نتوانسته ایم در جذب نظر بانکهای خارجی برای سرمایه گذاری در کشورمان موفق باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در بحث مبادلات بانکی بخشی از این تحریم ها معطوف به تحریم های اولیه ای بوده است که به قبل از توافق برجام باز می گردد یعنی زمانی که مبادلات بانکی ما بر اساس دلار بود روندی که هنوز ادامه دارد و رفع نشده است و باعث شده تا مشکلات بانکی هنوز در حیطه کاری کشورما وجود داشته باشد.

گودرزی خاطر نشان کرد: اخیرا اقداماتی از سوی دولت انجام شده است که ما بر اساس می توانیم تعاملات لازم را در بحث رد و بدل پول انجام دهیم اما مشکل اساسی یعنی سرمایه گذاری بانکهای اروپایی و آمریکایی در کشور ما وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکا با تهدیدات خود نسبت به بانکهای اروپایی و آمریکایی اجازه سرمایه گذاری آنها در ایران را نمی دهد و این رویه سبب شده است که تعامل میان بانکهای ایرانی با بانکهای سایر کشورها باقی بماند.

گودرزی تاکید کرد: در حال حاضر پس از گذشت بیش از یکسال از توافق برجام هنوز بخش بسیاری از تحریم های بانکی باقی مانده است که این موضوع قابل تامل است و دولت باید اقدام مهمی را در این راستا انجام دهد.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی امروز مدعی هستند که ما اقدامات لازم را پیرامون تعامل بانکهای اروپایی با بانکهای ایرانی در توافق برجام انجام داده ایم و آن را امضا کرده ایم اما خود این بانکها به دلیل ترس از سیاست های آمریکایی اقدامات لازم به منظور همکاری با ایران را انجام نمی دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *