آمریکا به هیچ وجه عربستان را رها نخواهد کرد/آمریکا دیگر توانایی لشکرکشی به منطقه ما را ندارد

9:37 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۰۶۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم خاطرنشان کرد: حضور مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا در عربستان و رایزنی با مقامات این کشور بار دیگر آن ادعای نخ‌نماشده ی آمریکایی ها درباره "مبارزه با تروریسم" را به سخره می کشد.
اسماعیل کوثری
سردار اسماعیل کوثری رئیس اسبق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: حضور مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا در عربستان و رایزنی با مقامات این کشور بار دیگر آن ادعای نخ‌نماشده ی آمریکایی ها درباره "مبارزه با تروریسم" را به سخره می کشد؛ دستان آمریکایی ها و عربستانی ها تا مِرفق به خون مسلمانان منطقه آغشته است.  

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ موقع کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل کویت، امارات، قطر و به خصوص عربستان را رها نخواهد کرد تاکید کرد: دلیل عمده این رها نکردن، وجود سوخت فسیلی و نفت فراوان و پول های بسیار زیادِ بادآورده حاصل از فروش این سوخت ها می باشد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم ادامه داد: آمریکایی ها نمی خواهند پول های حاصل از فروش نفت در عربستان انباشته و تلمبار شود و به همین دلیل با ترفندهای مختلف از جمله ترساندن عربستان از ایران و در پی آن فروش تجهیزات نظامی به این کشور پادشاهی، آن پول های بادآورده را به سرزمینشان می برند.

سردار کوثری تصریح کرد: از طرف دیگر در پی وضعیت بحرانی منطقه که خود آمریکایی ها و صهیونیست ها مسبب آن بودند، آمریکا هنوز به دنبال سرمایه گذاری بر روی پادشاهی های عربی است تا از این طریق همچنان جای پای خود را در منطقه حفظ و از این طریق اعمال نفوذ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه عربستان را رها نخواهد کرد، افزود: سعودی ها هم به لحاظ لجستیکی و هم به لحاظ اطلاعاتی مورد حمایت آمریکا هستند و این موضوع با رفتن و آمدن یک رئیس جمهور در آمریکا عوض نمی شود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با بیان اینکه اگر سعودی ها مستقل بودند و بدون اجازه از آمریکا می توانستند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، آدم دلش نمی سوخت، عنوان کرد: آنها برای یک لحظه هم از خودشان اختیار ندارند؛ سران سعودی دقیقا به همان شکل که شاه مخلوع ایران گوش به فرمان آمریکا بود، از این کشور فرمان می گیرند.


سردار کوثری در پایان با بیان اینکه نظامیان آمریکایی بر خلاف شانزده سال پیش، دیگر توانایی حضور نظامی و لشکرکشی در منطقه ما را ندارند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که آنها در حال برنامه ریزی برای تسلط سیاسی و اطلاعاتی در منطقه ما هستند اما یقین بدانید که آنها در هدفشان موفق نمی شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *