جوانان مهارت‌های مقابله با بحران و نحوه تفکر منطقی را نیاموخته‎اند/ بیشتر طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می‎دهد

8:45 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۰۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی گفت: جوانان ما مهارت‌های مقابله با بحران و نحوه تفکر منطقی را نیاموخته اند و به همین علت اضطراب، افسردگی و خشم و پرخاشگری تا حدودی در جامعه بالا است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: در بحث آموزش مهارت‌های زندگی در کشور مشکلات زیادی وجود دارد می‌توان اذعان کرد که جوانان ما مهارت های مقابله با بحران و نحوه تفکر منطقی را نیاموخته اند و به همین علت اضطراب، افسردگی و خشم و پرخاشگری تا حدودی در جامعه بالاست.

وی انتخاب غلط، عدم شناخت دقیق زوج‌ها و نداشتن آمادگی کامل برای حل مسائل و مشکلات پیش آمده در خانواده را مهم ترین دلیل افزایش طلاق در جامعه دانست و گفت: تفاهم نامه حاضر با جلب همکاری و مشارکت دادگستری ، ثبت اسناد و املاک، بهزیستی و جامعه سردفتران در پی ایجاد شرایطی برای ارائه آموزش‌های مناسب برای جوانان و ایجاد میل و رغبت برای فراگیری بیشتر در مراحل بعدی است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه بیشتر طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می دهد، بیان کرد: معتقدیم که از بسیاری این طلاق می‌توان جلوگیری کرد اگر بتوان با آموزش‌های کامل، مبنای انتخاب درست و معیار های زندگی مشترک را به جوانان ارائه کرد.

رفاهی تصریح کرد: مراکز ثبت ازدواج بدون ارائه گواهینامه گذراندن موفق دوره‌های آموزش زوج‌های در آستانه ازدواج، حق ثبت ازدواج را نخواهند داشت.

معاون اجتماعی دادگستری یزد در پایان گفت: تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش‌های پیش از ازدواج امضا شده است که در آن تشکیل مراکز آموزش‌های پیش از ازدواج زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه بسته‌های فرهنگی، آموزشی و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس و همچنین جلسات تخصصی ارزیابی مربیان در نظر گرفته شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *