رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نها‌ل‌های واریته جایگزین درختان آفت‌زده باغ سیب کرج شده است

5:45 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۶۵۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار البرز گفت: نها‌ل‌های واریته جایگزین درختان آفت‌زده باغ سیب کرج شده است.
استاندار البرز
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی با ابراز خرسندی از انگیزه و توجه مردم برای حفظ فضای سبز و باغات استان، با بیان اینکه در اسرع زمان موضوع را مورد پیگیری قرار داده‌ام، اظهار داشت:‌ طبق قرارداد بین بنیاد مستضعفان با جهاد کشاورزی و شهرداری باید این باغ احیا و طرح آبیاری قطره‌ای در آن اجرا شود.

وی تصریح کرد: طبق توافق انجام شده بین بنیاد و شهرداری درختانی که آفت‌زده و نابارور بودند جایگزین نهال‌هایی با واریته‌های جدید شده‌اند که خود از دستاوردهای دانشمندان در حوزه کشاورزی است.

طهایی با اشاره به همکاری و تعامل خوب بین شهرداری و بنیادمستضعفان برای احیای باغ سیب کرج گفت: این باغ به‌عنوان یکی از بهترین باغ‌های نمونه کشور معرفی خواهد شد.

استاندار البرز همچنین عنوان کرد: در آینده نزدیک باغ سیب مهرشهر میزبان تمام شهروندان کرجی خواهد بود که با تدابیر و طرح‌های انجام شده از سوی شهرداری کرج با اولویت حفاظت از تمام درختان موجود در باغ، پیاده‌روها و مکان‌هایی جهت استفاده عموم ایجاد خواهد شد به نحوی که عبور و مرور شهروندان به شاخ و برگ درختان آسیبی نرساند و شهروندان نیز بتوانند از این سرمایه‌های ارزشمند نهایت استفاده را ببرند.

استاندار البرز با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهوری به‌منظور احیای باغ سیب کرج گفت: در این سفر توافق شد تا فضای سبز و درختان مثمر باغ حفظ و احیا شود و فضاهای عمومی آن تا جایی که به طبیعت آسیب نرسد برای تفرج مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته طهایی احیای کامل این باغ تا پایان سال 96 انجام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *