توسعه آموزشی و اشتغال در یک برنامه ایده آل نمی گنجد

2:35 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۶۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کارن خانلری اظهار کرد : اگر هدف ما توسعه فضای آموزشی باشد باید از بحث اشتغال فارغ شویم ،به این معنا که دو فاکتور توسعه آموزشی و اشتغال را نمی توان در یک برنامه به صورت ایده آل بهینه کرد.
کارن خانلری
به گزارش گروه سیاسی ، کارن خانلری عنوان کرد: سیستم تحصیلات تکمیلی باید به سمت خصوصی شدن پیش برود. در مقطع تحصیلات تکمیلی بحث بر سر تحقیق و پژوهش است و ایجاد انگیزه برای دانشگاه ها جهت ارتباط با صنعت و تولید ثروت بیشتر در این حوزه صورت می گیرد که با تخصیص بودجه دولتی این انگیزه را خواسته یا ناخواسته از بین می بریم.

وی خاطر نشان کرد : ما قوانین به اندازه کافی در این حوزه داریم اما سیستم نظارت و ارزیابی خوبی نداریم.اجرا نشدن بخشی از سیاست ها و اسناد بالادستی به مکانیسم نظارتی مرتبط است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : آموزش مجازی در دنیای مدرن امروز لازم است و نباید به آن از دید مالی نگاه کرد و بیشتر حمایت اخلاقی و معنوی باید مدنظر باشد.

خانلری در ادامه افزود : پرداختن به مسائل آموزش مجازی در حال حاضر جزء اولویت های کمیسیون فرهنگی قرار ندارد.باید نظرات بخش خصوصی و دولتی در این زمینه جمع آوری شود و سپس طرحی به مرکز پژوهش داده شود تا پس از مطالعه در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی تاکید کرد : باید تا کمتر از یک دهه آینده ظرفیت های دانشجویی مان را دو برابر کنیم که طبیعتا بخش مهمی از آن به دانشگاه مجازی برمیگردد.

این نماینده مجلس اظهار کرد : گرچه در حال حاضر مشکل اشتغال وجود دارد ، تصور اینکه پس از تحصیلات چه شغلی وجود خواهد داشت میتواند عامل ترمز برای تحصیلات باشد.اگر می خواهیم فضای آموزشی را توسعه دهیم باید فارغ از بحث اشتغال باشد،.به این معنا که دو فاکتور توسعه آموزشی و اشتغال را نمی توان در یک برنامه به صورت ایده آل بهینه کرد.


برچسب ها: مجلس مجلس دهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *