امضای قرارداد رنو تا قبل از عید/ کره‌ای‌ها در ایران سرمایه گذاری می‌کنند

14:08 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۹۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های آلمانی در صنعت خودرو در ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید، گفت: قرارداد رنو و ایدرو تا قبل از عید به امضا خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدرضا نعمت زاده که در چهارمین همایش بین المللی خودرو برای خدماتش به صنعت، با تشویق حاضرین تقدیر شد، بیان کرد: امید است فعالان اقتصادی با تلاش بیشتر از فضای پسابرجام نهایت استفاده را برده و بخشی از گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: مذاکرات متعددی با اروپایی‌ها در صنعت خودرو صورت گرفته، که به زودی قراردادهای باقی مانده به امضا خواهند رسید.

نعمت‌زاده تصریح کرد: طرف‌های کره‌ای متعهد به سرمایه گذاری در ایران شده و باید بدانند ایران بازار فروش نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در صنعت خودرو با طرف‌های آلمانی، اظهار کرد: مذاکرات با آلمانی‌ها ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید و در پس سفر اخیر هیئت سوئدی به ایران مذاکراتی در این زمینه روز گذشته انجام شده است.

وی افزود: خودروی ساینا تا پایان سالجاری با گیربکس اتوماتیک به بازار ارائه خواهد شد.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه وجود واحد طراحی یکی از مهمترین بخش‌های این صنعت به حساب می‌آید، کفت: مجموعه قطعه سازان داخلی توان طراحی قطعات را باید داشته باشند و در صورت تعیین زمان مشخص برای ساخت به نقطه هدف گذاری شده برسیم.

نعمت زاده در خصوص کیفیت خودرو‌ها نیز بیان کرد:کنترل کیفی و خدمات پس از فروش باید جدی گرفته شود، از ۱۷ الی ۱۸ میلیون خودرو موجود در سطح کشور در سال گذشته ۷ الی ۸ میلیون آن با مشکل روبرو و به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه کردن که هر کدام از ان‌ها در صورت برخورداری از خدمات مناسب می‌توانند واحد تبلیعات به حساب آیند.

نعمت‌زاده در خصوص تولید خودرو در سال جاری گفت:در سال جاری بیش از ۴۰ درصد رشد در تولید داشته‌ایم.

وی در زمینه بازرسی از خودرو نیز گفت: واحد مستقلی در زمینه بازرسی کنترل کیفی، قطعات، خدمات پس از فروش و خود خودرو در حال فعالیت است.

نعمت زاده در خصوص تولید خودرو در کشور بیان کرد: در سال ۹۲ به تعداد ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که این رقم به ۱۰۳ هزار خودرو رسید، از همین رو از رتبه ۱۸ در تولید خودرو در سال ۹۲ به رتبه ۱۶ ارتقا یافتیم.

وی با تاکید بر سهم کمک صنعت خورو به خزانه کشور گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از این صنعت عوارض‌های مختلف از جمله عوارض گمرکی و ۴ هزار میلیارد تومان سود تسهیلات به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وزیر صنعت با تاکید بر تلاش برای کاهش تولید آلایندگی خودرو یادآر شد: در ابتدا دولت بنزین یورو ۲ مورد استفاده قرار می گرفت که از سال گذشته به یورو ۴ ارتقا یافته و در تلاش هستیم برای سال آینده به بنزین یورو ۵ تغییر دهیم.

وی افزود: طی گزارش‌های رسیده تغییر بنزین از یورو ۲ به یورو ۴ یک میلیون کاهش آلایندگی داشت که این رقم درخور توجه است

همچنین نعمت زاده بیان کرد: در زمینه استاندارها نیز به کمک سازمان ملی استاندارد، استاندارد خودرو از ۵۴ مورد به ۸۱ مورد افزایش داده‌ایم که خودروسازان تا سقف ۲ سال باید آن را عملیاتی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *